Auteur Topic: Eifeldiplom 2014 / 2015  (gelezen 2930 keer)

STXrider

• Actief Lid
  • **
Eifeldiplom 2014 / 2015
« Gepost op: september 17, 2014, 11:05:19 am »
Eifeldiplom 2014:
Ik heb afgelopen weekend meegedaan aan een toerrit in Duitsland nl. "Eifeldiplom Classic". 
Ik was alleen gegaan, maar ik kan met goed redden. Ik heb er ook nog een extra dag ervoor en erna aangeplakt om optimaal te kunnen genieten van het gebied Bad M?nstereiffel.

Ik moet zeggen dat het leuk evenement is om mee te maken. Het wordt best wel goed georganiseerd en men hanteert ook een limiet van 200 inschrijvingen. Dit jaar waren het er maar +/- 150 motoren (excl duo's)
Route is ook goed voor mekaar en wordt op roadbook geleverd, maar ook als GPS-file in diverse extensies die zoal gebruikt worden. Behalve *.trb want die kennen ze niet  :-\.

Na het behalen van "Eifeldiplom Classic", kan je verder met het behalen van "Eifeldiplom Master" met als afsluiter de "Eifeldiplom Professional"

Route :
Route geconverteerd vanuit Mapsource en omgezet naar *.trb. Droefig  :'( was wel dat ik heel de route over moest tekenen, alsmede ook alle andere routes omdat dat het kaartmateriaal dermate verouderd is dat je in somige dorpjes een straat erachter zou rijden. Die natuurlijk aangepast  :)

Tripy:
De Tripy 2 heeft het prima gedaan, maar je zult totdat er een update is niet op de symbolen rijden. Door de oude kaart zijn de symbolen niet goed, en afslagen niet juist. Maar gewoon het beeld op route gezet en het gaat feilloos. ook heb ik gemerkt dat Roadtracer graag de korte weg in het dorp neemt i.p.v. de doorgaande weg.

De routes die ik heb gereden zal ik in de komende dagen onder Duitsland plaatsen  ;)

Kort samengevat, het is echt een leuk evenement om aan deel te nemen, all??n (bij inschrijving aangeven met tourguide) of met een groep. Om een inpressie van Eifeldiplom te krijgen kan je via deze link een paar fotos bekijken die ik gemaakt heb.

NB:
Het is toch wel iets voor de gevorderde rijder. Je moet voor het deelnemen toch wel een paar haarspeldbochten gereden hebben, om toch wel wat bochtjes door te kunnen rijden.

Ik zou zeggen tot Tripy  ;D
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2015, 05:44:05 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Eifeldiplom 2014 / 2015
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2015, 05:53:33 pm »
Ik heb ondertussen ook meegedaan voor het Eifeldiplom voor de Master. Ik kan alleen maar zeggen het is een heel leuk uitje, en een aanrader!!!

Ik zal de route binnenkort van de Master bijvoegen, en misschien ook nog wat foto's van het evenment. Maar omdat ik het weekend erna gelijk weer naar de Ardennen ging is het er niet van gekomen hier iets neer te zetten.

Tot Tripy  ;)
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4