Auteur Topic: Help een Tripy-routes Database op te bouwen!  (gelezen 2638 keer)

STXrider

• Actief Lid
  • **
Help een Tripy-routes Database op te bouwen!
« Gepost op: juni 09, 2014, 09:53:18 am »
Bedoeling voor een Indeling op land:
Op verzoek van mij heb ik Eagle voorgesteld om de Rubriek "Touren & Travel" meer in te delen. Staat het land er niet bij, stuur dan een PM naar Eagle om het land toe te voegen. Indien het veel routes worden, kan het land waarschijnlijk wel in regio's worden ingedeeld. Maar dat een zorg van later  ;)

Waaom?
Nu kun je wel ritten converteren, maar de ritten zijn nooit identiek aan het origineel tenzij je de route kan controleren.
Waar ik op doel is dat er eigenlijk  :( geen echte database is voor kat en klare Tripyritten is, en via dit forum er misschien een leuke verzameling opgebouwd kan worden waar andere Tripy rijders hun voordeel mee kunnen doen. Dan kan je als je zin hebt een route van het forum af plukken.

Ritten:
Heb je een mooie rit gereden in het binnen of buitenland, schroom niet om de rit dan hier te deponeren. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer mensen geneigd om hun ritten hier te publiceren  :)

Vermelding van de route-info:
Probeer bij het plaatsen van de rit een vaste volgorde te gebruiken
  • Ga naar het land waar de rit is verreden
  • Maak een nieuw topic aan.... en daarna
  • Naam van de rit
  • Aantal km's
  • Provincie / Omgeving waarin gereden is
    Vermeld in het bericht even de start en Einde van de rit. Daarnaast zou het leuk zijn als je een kort verslagje schrijft waar de rit doorheen gaat, dan wel of er leuke dingen te zien zijn. En ook niet onbelangrijk of er onderweg ergens misschien leuke stops zijn 

Meerdaagse reizen:
Deze ritten worden altijd wel in een bepaald gebied verreden. Dan plaats je de totale reis in het land waar je de ritten hebt verreden Ook de aanrij route! Dan staat alles netjes bij elkaar. Nu weet ik niet of er meerdere bestanden in 1 bericht geplaats kunnen worden, maar anders vermeld men in het onderwerp dezelfde naam, met als toevoeging aanrij route,  rit 1,2.... etc.

In het onderwerp staat dan uiteindelijk:
  • Blokkieomrit, 180 km, Omgeving Gelderland

of bij meerdaagse ritten:
  • Duitsland, 235 km, Aanrijroute Eifel
  • Duitsland, 235 km, rit 1 Eifel
  • Duitsland, 235 km, rit 2 Eifel

Op deze manier is het makkelijk te achterhalen hoelang en in welke regio er gereden is  :)

Dus mensen nog een leuke en  8) mooie toerrit gereden?
Plaats hem hier de rit op het forum en in het betreffende land waar hij verreden is.
Met een mooie verzameling kan je als Tripy rijder alleen maar  :D blij worden
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2014, 09:00:20 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Help een Tripy-routes Database op te bouwen!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2014, 02:26:42 pm »
En heb je een rit gereden van een mede - Tripy rijder geef dan een mening van wat je er van vond zoals hieronder. Het is leuk voor de uitzetter maar ook voor degene die een leuke rit zoekt......... alleen maar  :D leuk dus.

Net gereden, tof ritje met leuke bochten
Roadbook zit goed in elkaar en het is handig dat je stopplaatsen aangeeft, top!

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:23:31 am »
Zal binnenkort eens de routes nalopen die op de site staan, want na de server verandering zijn ze niet meer te openen.

Ik heb toevallig met collega's een mooie rondrit gemaakt van de mooiste stuurweggetjes, met een kleine aanpassing naar eigen idee om de rit rond te krijgen. Je kan hem nu gewoon oppikken als je eens in de buurt bent  ;)

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2017, 09:08:38 pm »
Super initiatief, succes!

voor de offroaders gaat dat niet lukken, iedereen is wat voorzichtiger wat offroad betreft (bang voor overlast)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2018, 10:36:54 pm »
kan die data base met ritten niet gewist worden,en nieuwe roadbooks ingezet worden die wel werken,want geen enkele van die roadbooks is te openenen,telkens krijg je error 404
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2018, 10:13:51 am »
Ik heb al verschillende zaken geprobeerd maar helaas, de bestanden zijn niet te herstellen.
Ik ben aan het bekijken of ik de routes niet via Myrouteapp zou kunnen aanbieden. Maar momenteel ontbreekt me de tijd om me daar eens deftig aan te zetten.