Auteur Topic: Tripy 1 installatie problemen.  (gelezen 2363 keer)

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: Tripy 1 installatie problemen.
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2020, 12:27:51 am »
Het plastiek van het scherm kan dof worden als je veel in het stof rijdt,je kan dat op poetsen met een autopolish (liefst niet te grof en geschikt voor kunststof)

Als je het scherm niet deftig kan regelen kan zijn dat de batterij op zijn einde, is hoe lang gaat hij mee voordat de batterij leeg is?die zou toch minsten 24+ uur het moeten volhouden.

Een usb aansluiting zit normaal niet op een Tripy1,die hebben een eigen stekker,het kan wel zijn dat er een usb adapter inzit,deze zou ik er altijd uithalen want die dingen zijn niet meer te krijgen.

En je hoeft geen schrik te hebben als het kapje er niet meer opzit er kan geen water in het toestel komen ,en de contacten liggen ver genoeg van elkaar als die nat moesten worden

Van de Tripy1 is niets meer te koop, enkel nog maar de batterij is te verkrijgen,en dan nog niet eens bij Tripy zelf ,maar bij ASP-GPS(Alain Spronck) in Aubel
https://www.as-gps.be/boutique/fr/tripy-accessoires/338-kit-batterie-tripy-1.html
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2020, 11:31:22 am »
Het plastiek van het scherm kan dof worden als je veel in het stof rijdt,je kan dat op poetsen met een autopolish (liefst niet te grof en geschikt voor kunststof)

Sorry, maar je scherm moet je NIET poetsen, ook niet met autopolish! In Autopolish zitten altijd schurende materialen om aanslag te verwijderen van LAK, is dus niet voor een beeldscherm. Dan naar een computerzaak en speciale schermreiniger kopen. Met autopolish gaat ook je scherm glimmen, en dat wil je niet! vanwege zon....

Is je scherm stoffig, gewoon met een beetje water afspoelen en met een vochtige microvezeldoek afnemen. Doekje uitspoelen en misschien nogmaals over het scherm en met een droge microvezeldoek drogen.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2020, 11:39:06 am door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2020, 01:35:12 pm »
Die schermen worden bij wijze bijna gezandstraald,zoals de kunststof koplampen van een auto,in iets mindere maten om dat ze niet direct in de rijrichting zitten,en dan kan je die perfect polichen ,dat dof scherm krijg je echt niet proper met schermreiniger wat het is geen  vuil wat er op zit maar het is geschuurd door het stof en vuil.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2020, 02:15:05 pm door Polleke »

MarcV

• Forumlid
  • *
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2020, 07:20:50 pm »
Hallo,

de regeling van het scherm waar ik van sprak is identiek op batterij als wanneer de stroom aangesloten is.
Dus de batterij op zich is het probleem niet.
Waarschijnlijk ben ik wat verwend door de verlichte lcd schermpjes van moderne gps systemen.
Op dit model tripy zit niks van interne display verlichting, klopt toch ? (ik vind toch niks in de menu's)
Wat betreft dat klepje voor de laadkabel mag ik dus gerust zijn, die pinnetjes zitten inderdaad ver genoeg uit mekaar.
Nu maar wachten tot we weer kunnen rijden...
bedankt voor de hulp
Grtz Marc
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2020, 08:58:26 pm door MarcV »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: maart 21, 2020, 08:44:45 am »
Nee de Tripy 1 heeft geen interne verlichting,je kon daar een ledlicht bijkopen die je in de stekker schoof,de batterij was dan wel sneller leeg.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2020, 11:00:16 am »
Aan die externe verlichting kan je zien dat de Tripy gedateerd begint te worden, grappig  ;D

Ben benieuwd of men bezig is met het maken / ontwikkelen van een tripy 3?
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2020, 11:35:49 am »
Ze zijn bezig met een nieuwe Tripy ,heeft iets van op facebook gestaan.

De Tripy 1 is dan ook echt oud,ik had mijne al in 2005 en werkt nog altijd,en perfect bruikbaar,

Kan je dus niet vergelijken,dan moet je een GPS lll van Garmin gaan vergelijken met de Zumo's,dat is ook een generatie verschil.

De Tripy ll kan echt nog heel goed mee,(gebruik ik nog het meeste,wekelijks)

Die nieuwe brol wat ze tegenwoordig uitbrengen is geen verbetering,dat zijn geen navigatie toestellen meer, maar multimedia toestellen waar je me kan navigeren.

En die draadloze rommel wat daar op staat, haal eens op de GPS forums/facebook pagina's alles wat problemen geeft met dat draadloos gedoe er af,dan staat er bijna niks meer op.

En het nut van dat draadloos gedoe zie ik daar ook niet van in ,maken ze in een programma een route,deze moet dat eerst naar een ander programma gestuurd worden ,dat dan vanuit dat programma naar de telefoon gestuurd wordt en van daar uit op het GPS toestel geplaatst worden,dan ben ik met mijn kabeltje wel veel sneller.

Maar ja dan kan je niet opscheppen,kijk eens wat ik met mijn telefoon kan.

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
« Reactie #22 Gepost op: juni 07, 2020, 08:38:17 pm »
Nee de Tripy 1 heeft geen interne verlichting,je kon daar een ledlicht bijkopen die je in de stekker schoof,de batterij was dan wel sneller leeg.

Tripy 1 versie twee heeft WEL binnenverlichting, ik heb hier zo nog ene liggen

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
« Reactie #23 Gepost op: juni 12, 2020, 10:15:44 pm »
Trouwens heeft hier iemand interesse in zo een tripy één, heb er nog drie  ;)