Auteur Topic: Nieuw Subaru-rijder  (gelezen 2029 keer)

Eduard

• Forumlid
  • *
Nieuw Subaru-rijder
« Gepost op: september 16, 2016, 11:12:13 pm »
Even voorstellen. Eduard, Subaru rijder type Forester en sinds 2013 gebruiker van TripyII. Aangeschaft om toerritten te ontwerpen/uit te stippelen op de PC en vervolgens met de auto te rijden.
Soms off-road ontwerpen, ofwel greenlanen en daar is de Trippy een mooi hulpmiddel voor, zonder dat je de weg kwijt raakt.

Ook gebruikt voor op het stuur van mijn mountainbike op vakantie waar de Tripy ook uitstekend zijn werk doet. Thuis een ontwerp maken en tijdens de vakantie rijden/trappen 8)

Dit jaar nog een route ontworpen voor de Subaru Club Nederland waar ik lid van ben. Inmiddels al aardig bedreven in het uitstippelen van roadbooks :)

Dit jaar echter heeft de Trippy 1x tijdens een greenlane tocht op 'tilt' gestaan en kreeg hem pas na circa een halfuurtje weer werkend. Moet nog uitzoeken waardoor dit kwam.
Afijn inmiddels upgrade naar versie 2.5 met succes uitgevoerd, allen nieuwe kaart 2016 installeren is nog niet gelukt :-[.

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Nieuw Subaru-rijder
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2016, 10:57:34 am »
Hoi Eduard, leuk  :D dat je je voorstelt!

Leuk zo'n autorijder erbij, meestal off-road motoren. Maar daar gaat het niet om, want de Tripy staat hier in het middelpunt van de belangstelling.
Zelf ben ik ook een grote fan van de Tripy. Wel vind ik dat men bij Tripy misschien de (het aantal) symbolen mag uitbreiden, uit de off- en on road ritten beschikbaar stellen voor de gebruikers via een algemene file. Dan kan je downloaden wat je zelf nodig hebt. Dit maakt het gebruik van het toestel alleen maar leuker.

Over het op tilt gaan van de Tripy heb ik nog niets gehoord of gelezen. Maar het blijven apparaten.....  ;)
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2016, 09:01:14 am »
Een Tripy op tilt? Da's een zeldzaam natuurverschijnsel :) . Koester dat moment, zou ik zeggen.
Ik heb het zelf ook ooit één keer voorgehad. Maar dat ding heeft er bij mij al minstens 100.000 probleemloze kilometers opzitten ook. Als het toch een keertje echt behoorlijk misloopt, heeft de Tripy gelukkig een veiligheidssysteem ingebouwd waardoor hij volledig automatisch reset.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2019, 11:36:34 am »
En Eduard, is de Tripy alweer "gezond"?

Eduard

• Forumlid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2019, 08:47:33 pm »
En Eduard, is de Tripy alweer "gezond"?

Ja, is uiteindelijk goed gekomen en wat bleek; Bij een WP stond per ongeluk een (distance) afstand van 19000 meter i.p.v. gebruikelijk 10 meter. Ofwel je WP op Tripy blijft gewoon staan totdat die 19000 meter gereden zijn. Kwam dit later achter door de route opnieuw in de PC te checken.
Ik denk dat ik dat per ongeluk  :-\ erin gezet heb wat niet de bedoeling was. Een menselijk foutje.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2019, 05:28:43 pm »
 :D Mooi dat het is opgelost!
In 90% van alle gevallen m.b.t. het gebruik van de GPS ligt de schuld bij de gebruiker.

Ik moet altijd lachen om al die gasten die een GPS hebben, en problemen hebben. Met krachtige verbale uitdrukkingen wordt het apparaat verguist omdat het apparaat niet doet wat ze willen of raar doet. Vaak blijkt dat ze of de route niet hebben her-berekend, en een route gewoon in het apparaat pompen. Gebruik je de track dan gaat het vaak goed, maar routes moet je altijd checken en zeker van anderen!