Auteur Topic: Fast Report  (gelezen 2736 keer)

jorisdb

• Forumlid
  • *
Fast Report
« Gepost op: augustus 11, 2019, 04:04:31 pm »
Hoi iedereen,

Ik zou bovenaan een afgedrukte pagina van een roadbook graag in plaats van "RB-ID" de bestandsnaam automatisch ingevuld willen krijgen. Iemand een idee hoe ik dit kan?  Via Fast Report al een en ander geprobeerd, maar zonder resultaat.  Waarschijnlijk is dit nog relatief eenvoudig te doen als je het weet.  Ik begrijp echter de gebruikte "codes" in Fast Report niet.
 Alvast bedankt!

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
Re: Fast Report
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2019, 04:51:51 pm »
Is inderdaad HEEL simpel,
In Roadtracer, bij bewerken - eigenschappen ....daar bij "KORTE NAAM"  invullen wat je wil , dan krijg je toch bovenaan je papieren roadbook de benaming van je route, dus vul daar de bestandsnaam in

jorisdb

• Forumlid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2019, 04:59:54 pm »
Bedankt voor je reactie.  Inderdaad, dit had ik ook al ontdekt, maar dit is niet de "RB-ID",  De korte naam zou ik willen vrijhouden voor een korte beschrijving (bijvoorbeeld Brussel-Luik) en bij "RB-ID" zou ik dan de bestandsnaam willen. Dit omdat sommige routes meermaals worden aangepast, en worden opgeslagen onder een andere bestandsnaam.  Om dan later het juiste bestand terug te vinden zou dit dus handig zijn.  Op die manier kan iedereen in onze club gemakkelijk een roadbook gaan testen, en dan eventueel aanpassen. 

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2019, 07:11:38 pm »
Het zou makkelijker zijn als je je "fast report" bij een reactie onder bijlagen erbij doet. Dan weten we tenminste over welk document.
Zelf heb ik nu verschillende sjablonen *.fr3 bestanden geloof ik die ik aanpas m.b.t. de naam en voorzie van een clublogo.

Ik zou zelf moeten kijken wat nou een "fast report" is? Op dit moment   :-\  geen idee?
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2019, 08:57:05 pm »
Als je op bestand klikt,
dan op afdrukinstellingen,
dan het roadbook type selecteren en dan op bewerken klikken
dan vervang je de tekst achter RB ID van[frUserDataset.tripid] naar  [frUserDataset.title]
dan komt er op die plaats de naam van het roadbook te staan,
dan wis je [frUserDataset.title] achter RB Name en laat deze leeg dan kan je daar zelf je beschrijving ingeven.en op opslaan klikken als je gedaan hebt

klikken daar waar de rode pijl staat en waar het omrande vakje staat(rood) vervang je de naam

ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

jorisdb

• Forumlid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:02:03 pm »
Hierbij dan het .fr3 bestand. Het gaat hem dus om de regel "RB ID: [frUserDataset.tripid]". Het gedeelte tussen de haakjes probeer ik uit te vissen wat dit nu moet worden om er de bestandsnaam te krijgen ipv "RB ID: 0" op de printversie.

jorisdb

• Forumlid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:06:39 pm »
probleem is dat de regel "[frUserDataset.title] niet de bestandsnaam is, maar de korte naam die je ingeeft op het tabblad Roadbook Instellingen, en die wil ik houden zoals hij is.  :-\

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:08:26 pm »
Je moet een externe link zoals dropbox gebruiken om hier bestanden neer te zetten,trb en fr3 bestanden kan je niet openen rechtstreeks op het forum

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:15:08 pm »
klik in roadtracer op Hulp
dan op inhoud
dan op het + voor Roadtracer help
dan op het + Impression & Modéles
dan op ? beheer modellen, scrol naar onder en daar staan de beschrijvingen van de commando's in fastreport

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:24:27 pm »
Wat bedoel je met bestandsnaam?
RB ID :=Uniek identificatienummer voor de officiële Roadbooks.
deze wordt enkel ingevuld bij roadbooks die in de bibliotheek staan,zelf kan je daar niets inzetten,zonder het commando te veranderen.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 09:30:02 pm door Polleke »

jorisdb

• Forumlid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:35:23 pm »
de hulp in roadtracer schiet niet echt op, het juiste commando staat er jammer genoeg niet bij.  Met de bestandsnaam bedoel ik het .trb bestand waaronder het roadbook is opgeslagen.  Het lijkt mij een kwestie voor een programmeur, en daar heb ik (behalve 20 jaar op terug op school een PLC te programmeren) geen ervaring mee

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:59:00 pm »
bedoel je daar waar de pijl staat,dat gaat niet want dat is niet roadtracer maar windows,met name de lokatie waar je roadbook staat.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2019, 10:05:42 pm »
je kan bijvoorbeeld het commando achter RB Id vervangen door het commando [frUserDataset.land]
Als je dan bij bewerken  "roadbook instellingen" bij  "land" een tekst zelf schrijft dan komt achter RB Id die tekst te staan,je kan ook de vet gedrukte tekst veranderen in iets wat je zelf wil.
er bestaat een handleiding van fastreport, die is in het Engels en heel erg uitgebreid dacht een 217 tal pagina's
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 10:32:20 pm door Polleke »

jorisdb

• Forumlid
  • *
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2019, 10:10:15 pm »
neenee, in het uiteindelijke roadbook (de geprinte versie).  Ik weet zeker dat het kan, alleen weet ik niet hoe.  Moet iets zijn met FastReport, maar ik snap niet veel van FastReport, zelfs de handleiding is voor mij zowat Chinees.  Een vriend van mij is IT-er, na telefonisch contact gisteren, en enkele printscreens begreep hij wel wat ik bedoelde, en zei ook dat het moet gaan, alleen hoe is de vraag.  Probleem was dat hij geen Roadtracer op zijn pc heeft, dus kon me niet echt verder helpen.  Ik haal hem er nog wel eens bij, en als hij een oplossing heeft laat ik ze hier wel achter.
Toch bedankt voor de moeite allemaal.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2019, 10:11:49 pm »