Auteur Topic: TVM Europe 2016  (gelezen 1195 keer)

luwa

• Forumlid
  • *
TVM Europe 2016
« Gepost op: januari 15, 2019, 02:12:46 pm »
Dag Forum,

Is er iemand die met een PC ( Windows 7 ) met RoadTracer Pro 2.5 de kaarten TVM Europe 2016 probleemloos heeft kunnen updaten op zijn Tripy II ? Dus de kaartversie 1.4 op zijn/haar Tripy II upgraden naar versie 1.6.

Toelichting : met de USB stick TVM Europe 2016 werden zowel RT 2.5 als de kaarten TVM 2016 probleemloos geinstalleerd op de PC met Windows 7. De kaarten in de Tripy II krijgen lukt niet in die zin dat er weliswaar op het scherm de nodige berichten en 'blauwe blokjes' verschijnen én de melding dat de Update gebeurd is maar 1)  de ganse procedure heeft maar 1,5 uur geduurd en 2) de kaarten op de Tripy II blijven versie 1.4

( Tripy werd van de PC verwijderd zoals het hoort + Tripy kreeg de nodige tijd om te upgraden ( schermmelding toonde dit) + slaapstand PC was uitgeschakeld )

Alvast bedankt.

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: TVM Europe 2016
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2019, 11:07:10 pm »
Heb je  ook al eens gekeken in de menu info nadat je het toestel hebt afgesloten en dan terug hebt opgestart?
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2019, 10:53:11 am »
Bij mij is dat indertijd allemaal goed verlopen. Maar ik zou eens moeten kijken wat de versienummer van de kaarten op het toestel nu is.

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2019, 12:18:15 pm »
1) achteraf via instellingen/info kreeg ik dat de TVM versie 1.4 was en niet 1.6
2) momenteel loopt het (her)updaten van T II ongeveer 1 uur; dus nog even te gaan/lopen
3) ik wacht het verder verloop af met dezelfde spanning als van een Brit die zich afvraagt of er nu een al dan niet een nieuw referendum komt
4) wordt vervolgd; al was het maar dat het ene forumlid iets kan leren uit de fouten van een ander forumlid

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2019, 02:57:41 pm »
Alea iacta est ( vroeger zou ik geschreven hebben  ‘De Kogel is door de ...’ maar in een multiculturele samenleving wordt dat niet meer aanvaard ) maar terzake nu.

Mijn misvatting was dat :

1) De combinatie WIN7 en RT2.5 op schijf D:/ de oorzaak was wat niet het geval was ( mijn C:/schijf
had na uitzuivering/comprimeren enz. nog net genoeg ruimte voor RT2.5 maar niet meer voor TVM1.6 )

2) Het updaten van TVM1.6 naar TII moest gebeuren na installatie ervan in RT2.5 via Hulp/'Update TII toestel
 maar dat moest rechtstreeks gebeuren via de USB TVM1.6

Na het commando ‘autorun’ krijg je een keuzescherm waar je de keuze 1 van 3 moest maken nl.
‘ Install Your Tripy II ‘.  Er was mij verteld dat ik wel eerst een downgrade moest doen ( WIN Vista was dus geen unicum in softwareland ! ) met het bestand 240.UPG op de HD van de TII te laden en dan pas de upgrade te doen. Ik heb dat klakkeloos gedaan vertrekkend van het principe ‘ Of een kat nu blaft of miauwt , als ze maar muizen vangt’. Dat bestand 240.UPG verdwijnt ‘vanzelf’ na het upgraden van de HD van de TII

Zoals eerder gezegd : misschien leert de ene enz.

Terloops en voor de volledigheid :

Eigenlijk gebruik ik RT2.5 enkel om de software van RT & TII te upgraden om de zoveel (licht)jaren
Kaarten updaten in RT2.5 & TII gebeurt immers rechtstreeks via een USB; zie 2) hierboven.

Mijn standaardgewoonte is wel :

downloaden van GPX routes en/of tracks in BaseCamp op Mac
route afspelen + controleren en eventueel aanpassen ( bvb als start en einde te dicht bij elkaar liggen en splitsen als ze te lang zijn )
bij gebruik :
   Colo 300 of Zumo 660 LM : einde verhaal op dit Forum
   TII : route/track ---> USB ---> ITN converter op WIN7 PC ---> TRB ---> USB ---> TII

Waarom ik mijn Mac niet configureer met een MS deel of een nieuwe WIN10 PC koop of ITN gebruik?

1) ik wil de erfenis van SJ niet bezoedelen met de .......... ( zelf in te vullen ) van BG
2) ik gebruik die WIN7 PC af en toe voor VRT NU of  Proximus TV ( hopelijk is hun afdeling TV niet
inbegrepen in die 1900 exit medewerkers ) omdat die PC een 19 inch ( ja dat bestaat ) scherm heeft.
3) met de omweg via ITN krijg ik een routeerbare route/spoor. Voor een brildrager is ‘bolleke/pijl’  gemakkelijker te zien dan een pijltje op een kronkelende weg.

Iedereen welgemeend bedankt voor de reacties.

PS 1) Misschien kan Eagle op 23/02/2019 in ‘Den Ouden Tijd’ een en ander gebruiken om te illustreren  ‘Hoe het vooral NIET moet’
2) Liggen Wallonie en Vlaanderen in een andere tijdzone ? Ik heb er 3 en geen 4 uur over gedaan om de download te doen.

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2019, 08:29:38 pm »
TOP verslagje  ;D