Auteur Topic: identificatieprobleem RT  (gelezen 1530 keer)

luwa

• Forumlid
  • *
identificatieprobleem RT
« Gepost op: december 28, 2018, 03:35:08 pm »
Omdat de laptop waarop ik RT wilde installeren geen CD/DVD drive heeft heb ik mijn CD ( versie 2.3 ) gecopieerd op
een USB stick.

Het installeren én de upgrade naar RT 2.5 lukt wel maar op de vraag : Voer de CD sleutel in die op uw Road Tracer CD geschreven staat
kan ik niet antwoorden want ik vind geen bruikbare code op die CD.

M.a.w. ik heb de laatste versie van RT op mijn laptop maar wel zonder kaarten.

Op de factuur van die CD vind ik ook niets terug dat bruikbaar is als sleutel.

Kwestie van op 2 paarden te wedden heb ik ook een mail gedaan met een scan van de oorspronkelijke
factuur en van de CD zelf naar contacteer_ons@tripy.be

Benieuwd welk paard het eerst de eindmeet haalt.

Scan 2018-12-28 10.55.10.pdf

( daarnet heb ik de kaartupdate 2016 op USB besteld misschien staat daar RT op en heb ik geen sleutel nodig )

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: identificatieprobleem RT
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2018, 08:07:58 pm »
Die sleutel krijg je enkel als je de kaarten aankoopt,roadtracer en de Tripy zullen de nieuwste firmware hebben ,maar werkt nog met de oude kaarten,wat ook geen probleem is(kaarten zijn niet gratis bij tripy)

Je moet ook het toestel aan de PC hangen

De sleutel van je vorige TVM kaarten vindt je binnen in de CD box die staat geplakt op de grijze sticker waar een streepjes code op staat en daaronder heb je de sleutel,deze kan je maar drie keer ingeven,je zal tripy moeten mailen om meer pc te kunnen installeren(gratis)deze moeten dan ook de sleutel weten zodat ze er een uitzondering op kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2018, 08:25:56 pm door Polleke »
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2018, 11:01:28 am »
P,

1) doos na veel zoeken, met dank aan echtgenote, toch nog gevonden mét de oorspronkelijke CD ( versie 1.4.2 ) en dus ook de CD Key

2) vermoedelijk, in de loop der jaren, toch niet op > 3 PC's geinstalleerd want de code wordt geaccepteerd

Vermits ik Tripy II moet aansluiten ga ik toch die kaartversie 1.6 op USB die ik heb gekocht even afwachten.

Het zou nogal gek zijn van nu een (her)installatie van die oude kaarten te doen, temeer daar het een vrij trage laptop
is ( Toshiba Libretto met Windows7 ).

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2018, 11:17:13 am »
Je moet minimum versie 2.1.0 geďnstalleerd hebben voor je versie 2.5 kan installeren.

versie 2.1.0 kan je hier downloaden

http://download.tripy.be/iso/tripyv2.1.iso

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2018, 05:12:37 pm »
Bedankt P,

Ik heb in maart 2012 van Tripy de RT versie 2.3 op een CD gekocht omdat dat minder geklooi was dan downloaden van hun website.

Ik meen met te herinneren ( herinneren = niet zeker zijn ) dat dit nogal een ingrijpende upgrade was vandaar hun
aanbod van de upgrade ook beschikbaar te stellen via een CD.

Alleen werd die CD geleverd zonder externe CD key ( ik bedoel niet vervat in een autorun.exe maar als klever op of bij de CD ) vandaar dat ik op die Toshiba de zaak niet opgestart kreeg met de CD 2.3

Wat wel lukte, opstarten met de CD 2.3 maar met de code ( gevonden met tip van jou geleverd bij de oorspronkelijk CD 1.4.2. )

Klinkt ingewikkeld maar is/was het niet.

Terloops : ironisch/kras/Kafkaiaans is wel dat op de oudste en traagste laptop ( Asus Aspire One Windows XP ) er totaal geen probleem is en met die twee andere ( sneller en met Windows 7 ) wél.

Misschien moet ik een kameraad dan toch geloven ( heeft een revisiebedrijf met verschillende CNC gestuurde machines ) die me ooit verteld heeft dat XP de meest betrouwbare versie was en de opvolger Vista een ramp; ook geen toeval dat Microsoft ooit een 'downgrade' verstrekt heeft van Vista naar XP omdat ze teveel schadeclaims kregen van de industrie )

Maar zoals gezegd eerst maar eens die USB stick met kaartmateriaal 1.6 afwachten.

Anderzijds op die Colo 300 staat nog altijd een kaart van CN2008 op en behalve de ring rond Eindhoven en hier en daar een rond punt dat bijgeplaatst is heb ik daar nog geen problemen mee gehad met de auto. Voor de motor gebruikt in OnRoute motorkaarten; gewoon top.

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2019, 06:09:23 pm »
Dag Forum,

De USB TVM EU 2016 (ref 6708 ) in geinstalleerd geraakt op een Toshiba Intel Core i7 ( nog met Windows 7... )

Wel met de nodige problemen.

1) via verkenner gezien dat TVM Europe 2016 wel degelijk aanwezig is op de harde schijf
2) RT versie 2.5 ook

maar ... diverse malen geprobeerd van RT op te starten zowel via de USB stick als via de 'normale' weg ( de
snelkoppeling maar ook via de software op de harde schijf ). Telkens de melding dat RT niet reageert.

Maar niet opgeven was de boodschap en uiteindelijk ben ik er toch in geslaagd via de USB de toepassing  'Tripy II Updater' op te starten met de melding ' Service Pack 1.7.1.0 ' en 'TG2 version 1.4.0.0' +  ' het kan tot 4 uur duren ' ...

Van TVM EU 2016 is wel geen sprake.

Alvorens die update te doen zou ik willen vragen :
1) is er iemand die probleemloos met Windows7 ooit TVM EU 2016 op zijn Tripy II gekregen heeft via RT 2.5 op zijn PC, dus niet via USB of een externe harde schijf ?
2) Service Pack is nu eenmaal wat het is maar wat is TG2 version 1.4.0.0 ?

Terloops : Windows 7 upgraden is helaas geen optie ( toelichting van het probleem veel te lang en buiten het onderwerp van dit forum ).

Een nieuwe PC kopen met Windows 10 om enkel maar te gebruiken voor RT vind ik ' een beetje erover '.

Alvast bedankt.

PS De verleiding is groot om via Finder op mijn MacBook de kaarten over te zetten op mijn Tripy II maar voorlopig kan
ik me nog beheersen.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2019, 06:47:33 pm »
je toestel moet aan de pc hangen en eerst roadtracer installeren dan pas de kaarten,en je moet als administrator zijn ingelogd
klik eens op deze link

http://community.tripy.eu/UPLOADS/Hotline/NL/TT-001-1-NL%20Registratie.pdf

Met Mac zal je niet veel kunnen doen op de Tripy.
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2019, 06:55:08 pm door Polleke »

luwa

• Forumlid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2019, 08:23:52 pm »
P,

je toestel moet aan de pc hangen en eerst roadtracer installeren dan pas de kaarten,en je moet als administrator zijn ingelogd

RT 2.5 was geinstalleerd + T II was via comm verbonden met PC + kaarten waren geinstalleerd ( CD key werd
gevraagd + ingegeven ) + controle van HD met  'Verkenner' of kaarten wel degelijk gedownload waren, wat dus het geval was.

Link wordt morgen bekeken ( rond 19.30 u nogal veel spijs + drank ; vandaar )

Alvast bedankt.

PS Dat van die Mac was eigenlijk 'wishful thinking'. Trouwens anders was die CD key niet bepaald een bescherming
van hun software.