Auteur Topic: kaart KroatiŽ  (gelezen 2054 keer)

walrus

• Forumlid
  • *
kaart KroatiŽ
« Gepost op: november 07, 2017, 06:21:13 pm »
Ik wou een route uitzetten in KroatiŽ maar kom tot de vaststelling dat de kaart van Roadtracer eindigt op de grens van ItaliŽ.
Heeft iemand hier een oplossing voor?  Ik heb begrepen dat je Open Street Maps in Tripy niet kan gebruiken.

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: kaart KroatiŽ
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2017, 07:12:35 pm »
Leuk  :D dat je het forum hebt gevonden, maar stel je ook even voor in een ander deel van het forum en vertel wat je ervaring is m.b.t. GPS of de Tripy.
Het is wel zo leuk te lezen voor anderen.

Citaat
Ter info:
Vroeger waren de kaarten van die landen nog helemaal niet digitaal voor Garmin.
Ik heb gewoon de coordinaten van Praag opgezocht en ingevoerd in de SPIII. Van die wegen was niets digitaal maar we wisten wel welke richting we op moesten!
De Streetpilot had ook een pijlje (kompas) in het scherm voor richting en dat kan ook met Tripy.

Een kaart is natuurlijk handiger, maar maak gewoon de route in Mapsource / Open Street Maps /MyRoute@pp of RouteYou.

• Maak van de route een track
  • Exporteer de route naar je PC
  • Maak er een Tripy bestand (*.trb) van
  • Je kan de route eventueel overtrekken, en niet routeren gebruiken maar punten bijzetten.

Als het goed is opent Roadtracer gewoon de route, en en die volgt de Tripy sowieso!
« Laatst bewerkt op: november 07, 2017, 07:20:20 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2017, 10:21:28 pm »
Je kan daar voor de Tripy map tool gebruiken,hier kan je door de nodige tussen punten geven een redelijke route maken.
Die zend je dan door naar je mail box en vandaar uit kan je ze op de Tripy zetten.

http://www.tripymap.com/

Je kan ook google maps gebruiken in roadtracer,maar dan moet je wel punten invoegen gebruiken in plaats van routeren, in de landen die niet door TVM europa ondersteund worden,je kan routeren en punten invoegen gecombineerd gebruiken,je zal dan zelf de waypoints moeten maken
« Laatst bewerkt op: november 08, 2017, 10:48:30 am door Polleke »
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2017, 01:14:49 pm »
Inderdaad, dit is het punt waar tripymap.com al eens handig kan zijn. Je kan er wel niet veel tussenpunten zetten maar mits enige creativiteit, maak je er toch een degelijke route mee.
Je kan je rit ook altijd aanmaken in kleinere delen en dan samenvoegen in roadtracer.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2017, 04:32:37 pm »
De is een leuke tool, maar juist doordat je tegen de gelimiteerde routepunten aanloopt bij tripymap.com (en dan ben je al aardig op weg) is het heel irritant. Moet je weer gaan delen, terwijl je juist eerst de hele route wil plannen / afmaken

Daarom kan je beter in de OSM-kaart een complete (dag)route maken of m.b.v. andere bekende kaarten. De route converteren naar een track. De (hele) route overtrekken zodra de kaart ophoud. Het wordt voor de Tripy een off-road verhaal waarbij je toch op de weg blijft  :D. Bij het overtrekken van de route kom je misschien toch nog dingen tegen die je wilt wijzigen  ;)

Het voordeel is dat je niet hoeft te knippen of samen te voegen. Mijn ervaring is dat de Tripy hele lange routes aan kan.

walrus

• Forumlid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2017, 05:37:03 pm »
Bedankt voor jullie tips.  Ik heb uiteindelijk de route uitgezet in Basecamp.  Zoals STXrider voorstelde de route naar track geconverteerd. Nadien het GPX-bestand in Roadtracer geÓmporteerd.  De route stemt volledig overeen met Basecamp, tot op de meter ...  Nu moet ik enkel nog de waypoints plaatsen.  Hiervoor moet je wel de Google-kaart gebruiken, met TVM Europe valt niets aan te vangen.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2018, 05:58:39 am »
Nog TIPs:

• Voor de zekerheid moet je altijd de route even opstarten, zodat je zeker weet dat de route het doet  ;)
  • Deel de routes in etappes en nummer ze van bijv. 01 t/m 15, dan weet je wat je gehad hebt
  • Het ombekende gedeelte (m.b.t. de kaart) kan je het beste in aparte etappe's doen, dan weet je precies wanneer de kaart weer zichtbaar is.