Auteur Topic: Stuurbediening,  (gelezen 1086 keer)

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
Stuurbediening,
« Gepost op: augustus 04, 2017, 09:18:06 pm »
Hey jongens,
Heeft er hier iemand een werkende stuurbediening (afstandsbediening), of misschien iemand kent die deze wil wegdoen/verkopen.
Mijn zoon en ik gaan in september voor de zoveelste keer een rally rijden op papieren roadbook, nu heb ik behoefte aan een stuurbediening en die zijn jammer genoeg niet meer leverbaar. Op de tripy zelf nullen is wel mogelijk, maar niet zo evident tegen een hogere snelheid in het mulle zand van Maroco.
Vandaar deze oproep. alvast bedankt!

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Stuurbediening,
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2017, 10:19:00 pm »
Nee, helaas ken ik niemand met zo'n accessoire  :(
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2019, 07:46:46 pm »
Hey jongens,

Weet je nog dat we het eens over externe knoppen (stuurbediening) gehad hebben die nergens nog te vinden zijn en die ze bij Tripy niet meer willen leveren/laten maken (ik dacht bij Touratech)?
Zelf maken zou ONMOGELIJK zijn, want je zat met software waarover de externe knoppen zouden werken.

Daar deze onmisbaar zijn bij Rally's die enkel te rijden zijn op papieren roadbook's, en omdat er toch al een fantastische "draadloze" Tripmaster in onze Tripy standaard ingebouwd zit. We hebben eigenlijk gedwongen onze plan getrokken en het resultaat is gewoon goed, de externe stuurbediening  heeft de ganse Balkan Rally in Bulgarije doorstaan zonder één probleem.
Wel hebben we een extra connector moeten bij plaatsen, maar daar was ruimte voor en word er niets "beschadigd of gewijzigd " in de Tripy zelf.
Eerst geprobeerd met één knop om enkel te kunnen nullen voor de "tussen afstand", en later met drie knoppen om ook nog de "totaal gereden afstand" te kunnen bijstellen indien nodig. Min puntje op dit ogenblik is de externe knop zelf (we hebben de goedkoopste beschikbare knoppen gebruikt)

Dus voor de Co-piloten in Old Timers auto's of andere rally's is dit interessant, ze kunnen gewoon de externe knop in de hand houden en hoeven ze niet telkens naar de tripy enter-knop om te nullen of om de totaalstand bij te stellen.

Hopelijk vergeven ze mij deze aanpassing bij Tripy en nemen ze verder zelf het initiatief om het standaard uit te brengen. Waarschijnlijk vervalt op deze manier de garantie. (mijn toestellen zijn ouder dus...)

Zie de foto;

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2019, 11:00:36 am »
Deze is dus niet meer waterdicht.
niet ideaal voor op de moto
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 03, 2019, 08:34:04 pm »
Deze is dus niet meer waterdicht.
niet ideaal voor op de moto

Waarom niet niet voor op de moto, Je moest eens weten hoeveel rivier doorwadingen we gehad hebben in Bulgarije,
ik zeg niet dat je hem in een emmer water moet leggen, maar dat moet je zowiso niet doen
Heb er deze week nog binnen gehad met water achter het scherm.

Indien nodig kunnen er in het vervolg andere connectors gebruikt worden.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2019, 10:34:00 pm »
op de moto krijg je wel een pak meer water als je in de regen rijdt,en door de winddruk komt dat overal tussen.
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2019, 11:14:47 pm »
op de moto krijg je wel een pak meer water als je in de regen rijdt,en door de winddruk komt dat overal tussen.

Ok Pol, dat zal dan wel zo zijn

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2019, 11:36:37 am »
Ik denk dat het in de praktijk best meevalt.  Meestal zit de Tripy toch achter een scherm.

Als het bij de externe stekker naar binnen zou kunnen lopen door de luchtstroom via de kabel, dan zou je kunnen overwegen net zo als een tentstok (op de top) een manchet over de draad te plaatsen waardoor het water niet via de draad omhoog gedrukt wordt.
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2019, 11:56:53 am »
@tripyrider,

Tof dat er iemand z'n Tripy op het spel gezet heeft om dit te testen. Ik was het zelf ook al eens van plan maar omdat ik de knoppen van Tripy zelf heb, had ik niet meteen de behoefte om dit te gaan testen, met alle risoco's vandien.

Is die extra connector dan gewoon aan de standaard connector van Tripy gezet of dien je dat inwendig ergens aan te solderen?

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2019, 09:20:58 pm »
inwendig solderen natuurlijk, hij moet open en een gat in de printplaat bijmaken.
Het zou makkelijker en beter zijn mochten we dezelfde als de standaard pluggen/stekkers konden hebben/vinden