Auteur Topic: Roadtracer Pro op nieuwe laptop (zonder DVD)  (gelezen 3202 keer)

STXrider

• Actief Lid
  • **
Roadtracer Pro op nieuwe laptop (zonder DVD)
« Gepost op: augustus 01, 2017, 11:01:28 am »
Hallo Mensen,

Ik heb een laptop zonder DVD mogelijkheid. Is het mogelijk om het op de laptop te krijgen zonder de DVD  te moeten gebruiken.
Of natuurlijk een externe unit kopen, maar dat kan altijd nog.

Alle oplossingen welkom  ;)
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Roadtracer Pro op nieuwe laptop (zonder DVD)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2017, 02:46:41 pm »
 ::) Uh,
Als ik nou de hele map Tripy van een andere computer kopieer en dan plaatst op de laptop, gaat dat dan lukken om Tripy op de laptop te laten draaien?

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2017, 05:11:23 pm »
ga naar de site van Tripy,dan gebruikerskring,dan vragen en antwoorden,Dan RT01 eerste installatie op de computer, daar staat een link en uitleg hoe je dat kan doen

http://community.tripy.eu/pg.asp?pageID=268
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2017, 06:18:17 pm »
Ik had een klein probleem  :( maar heb het op kunnen lossen.......  :D

kleine laptop gekocht om mee te nemen 14". maar daar zit geen DVD mogelijkheid op. Was dus een probleem.

Ik heb de volgende stappen gedaan om het op te lossen:

• Nu heb ik de gehele Tripy file (incl. submappen) gekopieerd en naar de laptop verhuisd. In dezelfde file als de andere computer ( Program Files (x86)  )
  • Daarna vroeg hij voor de 1e sleutel, die ik heb ingevoerd (die je bij aankoop hebt gehad).
  • Toen in 2016 een update gekregen, en daarvoor vraagt hij nu weer een sleutel (2e) voor om te ontgrendelen.
  • Ik had de update in 2016 on-line besteld. Deze 2e sleutel (code) had ik via de mail gekregen, en heb hem gelukkig gevonden.
    (mensen die dit lezen print de sleutel even uit! en berg hem dan bij de originele DVD op).
  • Toen werkte alles weer  ;D

Nu kon ik geen routes van de Tripy naar de laptop verhuizen, hij vraagt dan om een bestand.

Ik heb hierop mijn Roadtracer bestand (met alle submappen) gekopieerd, en geplakt in de file "Documenten", en daarmee was alles opgelost.

Bedankt voor je reactie Polleke  ;)

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2017, 09:19:39 pm door STXrider »

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2017, 09:00:05 pm »
Je kunt de routes (trb's) ook naar je Tripy in user/roadbooks... kopieren en plakken, (of met USB stick natuurlijk) je hoeft het niet persé via RoadTracer te doen hoor

Je routes (trb's) kun je ook wegschrijven naar een andere map/schijf dan in mijn documenten/roadtracer/.....

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2017, 10:22:22 pm »
Inderdaad, je hebt gelijk. Daar heb ik niet aan gedacht

Die mogelijkheid was mij wel bekend, maar meer voor het via USB stick de route delen met een andere Tripyrijder  ;)

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2019, 03:12:55 pm »
Je kunt de routes (trb's) ook naar je Tripy in user/roadbooks... kopieren en plakken, (of met USB stick natuurlijk) je hoeft het niet persé via RoadTracer te doen hoor

Je routes (trb's) kun je ook wegschrijven naar een andere map/schijf dan in mijn documenten/roadtracer/.....

Ik had al gereageerd m.b.t. deze mogelijkheid, maar wilde ook routes op de laptop kunnen maken. Laptop was vastgelopen en daarom weer de onderstaande procedure uitgevoerd.

Ik heb de volgende stappen gedaan om het op te lossen:

• Nu heb ik de gehele Tripy file (incl. submappen) gekopieerd en naar de laptop verhuisd. In dezelfde file als de andere computer ( uit Program Files (x86)  )
    _
  • In de file Tripy zit dan de map Roadtracer, en die map moet je openen.
  • Zoek dan naar het Roadtracer.exe bestand met het Roadtracer icoontje, dubbelklikken en dan opent zich Roadtracer ter registratie.
  • Klik op Ja, want als je nee klikt kan je niet verder. Dit deed ik dus nu fout, immers hij was toch al geregistreerd.
    _
  • Daarna vroeg hij voor de 1e sleutel, die ik heb ingevoerd (die je bij aankoop hebt gehad).
  • Toen in 2016 een update gekregen, en daarvoor vraagt hij nu weer een sleutel (2e) voor om te ontgrendelen.
  • Ook de 2e code ingevoerd.
  • Ik had de update in 2016 on-line besteld. Deze 2e sleutel (code) had ik via de mail gekregen, en heb hem gelukkig gevonden.
    (mensen die dit lezen print de sleutel even uit! en berg hem dan bij de originele DVD op).
  • Nu werkt alles weer, weer  ;D

De rode regels heb ik toegevoegd  ;)

TripyMichie

• Forumlid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2019, 09:10:37 pm »
beste,
Indien u vertrekt van een CD/DVD: maak er eerst een iso-bestand van (veel tools voor te vinden op internet)
ik ben vertrokken vanuit het tripyv2.1.iso bestand; dan met een programma dit iso-bestand op USB-stick "branden".
lk heb UNetbootin gebruikt: dit stelt u in staat om een opstartbare Live USB-schijf te creëren; hierdoor hoeft u geen CD te branden...
weblink: https://unetbootin.github.io/...