Auteur Topic: Tripy 2 Tripy 1 topo kaarten  (gelezen 3390 keer)

Lieven

• Actief Lid
  • **
Tripy 2 Tripy 1 topo kaarten
« Gepost op: juli 16, 2018, 05:20:54 pm »
Beste,

Een vraagje voor de kenners, ;-))

Ik heb een Tripy 1 een gele met blacklight en die staat geregistreerd op de vaste PC(draaid nog op XP) met 3 topo-kaarten Belgie,Nederland en Frankrijk.
Nu op de laptop(win10)staat de Tripy 2 geregistreerd  met ook een topo kaart van Belgie geen probleem tot daar,nu wil ik de topo-kaart Nederland en Frankrijk op de laptop zetten maar hij komt zeggen dat dat niet kan omdat deze al zijn geregistreerd zijn?
Idd met de Tripy 1.

Geen probleem mail verzonden naar T.Berte met uitleg over het probleem en gevraagd om de code's van de topo kaarten te resetten zodat ik ze kan gebruiken op de laptop,antwoord terug met volgende uitleg:

"Hello Lieven and thank you for your interest about Tripy.

Yes it is possible to gather any optional maps key licence nr on only 1 installation (which means 1 RT Pro licence nr key and his GPS Tripy serial nr),
But not same optional maps on several installation.
So because you speak about a TRM1 and a GPS Tripy II, please confirm on which install (RT Pro licence key nr) we can move licence optional map.
(After the transfer, optional maps will be no more available on original install)"

Voor mij duidelijk tot aan de laatste zin ?

(After the transfer, optional maps will be no more available on original install)"

Bedoeld hij hier mee;als ik ze op de laptop zet met overdraagt van de code's naar de tripy2 dat deze op de vaste PC met de Tripy 1 niet meer zouden werken?

Sportieve groeten,
Lieven.

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: Tripy 2 Tripy 1 topo kaarten
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2018, 07:33:06 pm »
Dat wil inderdaad zeggen dat je die eenmalig op de laptop kan installeren,en de kaarten niet meer geregistreerd staan op je pc(XP)

maar dat maakt toch niet uit,want je kaarten staan enkel op de PC en niet in het toestel

Dus de routes die je maakt op je laptop kan je gewoon naar de Tripy 1 sturen

Het kan wel zijn dat je eerst nog de Tripy Cable moet installeren ,anders gaat Windows 10 je Tripy 1 niet vinden,en geen communicatie kunnen maken.

installeren van de tripy cable doe je zo
 klik op de link hier onder,dan kijk je bij rt02 usb driver probleem

http://community.tripy.eu/pg.asp?pageID=268

je klikt op DriversTripyCable.ZIP deze installeer je op de c schijf zoals beschreven in tr02

moest dat niet lukken,dan kan je nog altijd je routes op een stick zetten,deze op je pc(xp) openen met roadtracer en zo op je Tripy 1 zetten
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2018, 08:11:45 pm »
"Dat wil inderdaad zeggen dat je die eenmalig op de laptop kan installeren,en de kaarten niet meer geregistreerd staan op je pc(XP)"

Maar de topo-kaarten werken dan nog wel op de pc?(xp)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2018, 11:39:43 pm »
zou kunnen,maar daar ben ik niet zeker van

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2018, 11:27:20 am »
effe een update:
Mail naar Thierry;

Hello,thank you for your answer but if I register the topo cards on the laptop they still work on the pc (xp)??
Or should i buy new ones and put them on the laptop(win10)?
Greettzz,
Lieven.

Mail terug:
The same optionnel map (as same RT Pro + GPS) could be installed on several PC or laptop
But key licence nr are linked

I donít find a cd key licence of any optionnal map linked with your name or installation
So if you have the DVD box, you can write it for me please

From Astrakhan, Russia on Silk Way Rally 2018
TB Tripy SA.

ik heb ze dan nog maar is aan gekocht....

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2018, 05:47:15 pm »
Dat zijn dan dure dvd doosjes,ik zou die code's ergens opschrijven,voor het geval je de dvd boxen weer kwijt bent,en niet telkens nieuwe dvd's moet kopen.
ik heb al mijn code's op de Pc staan in een pdf bestand en deze heb ik nog eens afgedrukt en in mijn archief steken,heb ik ze altijd ter beschikking