Auteur Topic: Routeren buiten west europa en ondersteuning  (gelezen 6289 keer)

didado

• Forumlid
  • *
Re: Routeren buiten west europa en ondersteuning
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2017, 07:10:53 am »
Dat contacteer adres heb ik al twee keer geschreven en nooit iets van gehoord.

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2017, 01:00:34 pm »
Raar dat Thierry niet reageert. Normaal reageert die toch in een aanvaardbaar tijdsbestek.
Nuja, dreigen met een column is nu ook niet meteen de manier om op goodwill te rekenen. Probeer hetzelfde maar eens rechtsreeks bij Garmin of Tomtom. Wish you luck.

Wat betreft die vastlopers:
Als je zorgt dat de firmware up-to-date is en je maakt je routes netjes in RoadTracer, is dit quasi onmogelijk. Als je ze mij bezorgd, wil ik gerust eens een paar zo'n routes testen om te zien waar het fout zou kunnen lopen. Er moet een verklaring voor zijn.

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2017, 01:09:20 pm »
Dat contacteer adres heb ik al twee keer geschreven en nooit iets van gehoord.

Dat support-adres heb ik nog nooit geprobeerd dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Maar ik zou toch nog eens een poging doen naar Thierry zijn adres.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2017, 11:53:37 pm »
Ik blijf het belachelijk vinden dat er geen kaartmateriaal is voor op zijn allerminst oost europa. In de tripy shop wordt gesuggereerd dat je voor 648 euro een volwaardig nav systeem krijgt. Dat is totaal niet waar. Er staat nergens dat je buiten de west EU landen niet kan navigeren. De link naar de flitspalen leidt ook naar een doodspoor. Ik ben gek op kleine bedrijven maar dit is gewoon slechte ondersteuning. Als het beter ondersteunt werd zouden er veel meer mensen zijn die een Tripy zouden gebruiken.
Dan heb je toch niet goed gekeken op de site http://www.tripy.eu/nl/tripy-2-gps-road-book-motor-route/digital-road-book/voordelen Hier staan toch de landen weer gegeven die door Tripy ondersteunt worden,de link naar de flitspalen werkt inderdaad niet meer,
En de meeste mensen willen geen echte navigatie,die willen kunnen telefoneren,muziek beluisteren,en dan toch nog kunnen navigeren, liefst ook nog zonder zelf iets te moeten doen,
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

didado

• Forumlid
  • *
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2017, 08:00:11 am »
 Ik citeer waar je naar verwijst:

Beschikbaar in een Pack voor heel Europa (AT, BE, CH, DE, DK, ES, FIN, FR, GB, IE, IT, LU, NL, NW, PT, SW)

Volgens mij is HEEL Europa toch een stukje groter met meer landen

Er staat ook:

Een gemakkelijke en slimme gps die u meteen naar de bestemming van uw keuze brengt, of dat nu een exact adres is of een van de 800.000 POI's, points of interest (hotels, restaurants, benzinestations, geldautomaten enzovoort)

Alleen niet als je keuze buiten West Europa oftewel het grootste deel van de wereld valt.

Ik heb inderdaad de site niet goed bekeken. Ik ging er gewoon vanuit dat Tripy net zoals iedere ander merk of een van de tientallen apps ook andere kaarten zou verkopen. Dat is vrij normaal als consument.

Nogmaals ik vind Tripy een fantastisch ding maar het is overduidelijk dat de maker geen interesse in het product meer heeft. Ik vraag niet om allerlei nieuwe features maar gewoon om de mogelijkheid kaarten te kopen zodat ik wereldwijd gebruik kan maken van de briljante routeringsfunctie die RoadTracer biedt. Gewoon een dood normale wens van een consument. Je kunt vandaag de dag de hele wereld in Open StreetMap voor een paar tientjes krijgen dus ik vraag niks bijzonders en ben bereid ervoor te betalen.

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2017, 08:40:46 am »
Je punt is gemaakt. Tripy maakt ook fouten. Dus kan je twee dingen doen: dat klereding verkopen of het gebruiken zoals het is met de geweldige features die er wél zijn.

Laten we niet vergeten dat dit forum er is gekomen omdat er niet écht veel end-user support aanwezig is. We proberen hier zo goed mogelijk een antwoord te geven op vragen over de werking van de Tripy vanuit onze eigen ervaringen en kennis. zullen we dan nu onze energie daar verder in steken?

Heb je trouwens Thierry zelf al eens aangeschreven?

Wat betreft die vastlopers:
Als je zorgt dat de firmware up-to-date is en je maakt je routes netjes in RoadTracer, is dit quasi onmogelijk. Als je ze mij bezorgd, wil ik gerust eens een paar zo'n routes testen om te zien waar het fout zou kunnen lopen. Er moet een verklaring voor zijn.

Kan je me hier ook eens verder mee helpen? Ik kan moeilijk geloven dat dat verhaal van die vastlopers helemaal juist is. Maar dan moet ik de routes waarmee dit het geval is, eens kunnen bekijken.

didado

• Forumlid
  • *
« Reactie #21 Gepost op: juni 14, 2017, 09:44:42 am »
Ik hou er over op :-)

Hieronder volgt het stukje tekst van Ad Ketelaar over crashes. Ik heb er geen last van gehad. Ik weet echter niet of die motormaat van mij de laatste firmware update erop had zitten toen het hem overkwam. Ad Ketelaar zegt in zijn beschrijving dat je moet updaten en het kan ook zo maar zijn dat hij dit stukje tekst ooit geschreven heeft bij oudere firmware en de tekst niet verwijderd heeft. Je zal Ad Ketelaar moeten mailen als je zijn routes wilt bekijken. Die zijn 'beschermd' met een datum.

Vooral op het einde van de dag, blijkt de Tripy de grotendeels handmatig geschreven roadbooktekeningen soms niet te kunnen verwerken. Het komt wel eens voor dat er geen beweging meer in het beeld te krijgen is,of dat de Tripy een scherpe pieptoon geeft.
Druk dan geen knoppen in. Ook niet de aan en uit knop.  maar schakel direct over op je papieren roadbook in je houder.
Na enige tijd schakelt Tripy weer in en laat direct de roadbooksituatie zien, waar je je bevindt. Indien hij niet opstart, laat de Tripy dan met rust. Hij start altijd weer zelf op.
Om vastlopen te voorkomen, kun je het beste de Tripy na een honderd kilometer resetten door via “NAVIGATION” te resetten (zie boven).
Druk ook niet te snel op de toetsen. Geef de GPS de tijd om e.e.a. te verwerken.
In de routes zitten meestal lussen. Soms raakt de heenroute, de retourroute. Indien je toevallig op deze punten gaat draaien en keren (wachten op anderen enz.), dan kan het gebeuren dat Tripy de retourroute oppikt. Hou daarom onderweg met een schuin oog de roadbook situatie nummers mee in de gaten. Zodat je weet dat je bijvoorbeeld rond nummer 40 aan het rijden bent en niet rond 210.