Auteur Topic: Route omzetten  (gelezen 10749 keer)

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Route omzetten
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2016, 12:45:37 am »
Je kan routes van routeyou rechtstreeks in roadtracer openen,

Goh  ???, dat wist ik niet. Omdat hij bij mij automatisch een programma pakt wat ik op de PC heb staan, vandaar mijn reactie ;)
Ik ga het eens testen ;D
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2016, 07:50:47 pm »
hallo iedereen

ik heb verschillende offroad routes gemaakt 1 jaar geleden ofzo in routeyou en allemaal staan ze in mijn roadtracer.
Maar een dag of 2 geleden wilde ik er nog een paar bijmaken, ik vind dat platform lekker makkelijk om mee te werken en ook omdat er een topografische kaart kan gebruikt worden, tot mijn grote verbazing lukt het niet meer na het downloaden (gpx) om die te openen in de roadtracer (komt altijd unknown file type).
ik heb dat gemeld aan routeyou en ze zijn direct begonnen met dat te onderzoeken tot nu toe zonder oplossing.
ze zijn in overleg met tripy daarover maar hebben geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.
misschien zijn er hier mensen die kunnen meedenken.
bij routeyou beweren ze dat er niets is veranderd en bij mijn weten zijn er geen update gebeurd bij de roadtracer (v2.3.0).

groeten

Frankie

Michel

• Forumlid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2016, 08:24:02 pm »
Hallo Frankie,

Mij is dit ook opgevallen; ik veronderstel dat je rechtstreeks op het GPX bestand geklikt hebt om te openen. Open eerst eens het programma roadtracer en ga dan via Bestand>openen en kies vervolgens de GPX route die je wil openen. Zo werkt het bij mij wel om GPX bestanden te openen.

Grtjs

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2016, 08:57:16 pm »
michel,

dat gaat ook niet want die gedownloade rit is niet terug te vinden in de roadtracer raar maar waar.
alleen trb bestanden herken hij daarin
via mijn documenten en downloads is ze vindbaar maar niet te openen altijd unknown file type.

bizaar hé

Michel

• Forumlid
  • *
« Reactie #19 Gepost op: december 17, 2016, 10:45:21 pm »

alleen trb bestanden herken hij daarin

Juist, maar na in Road Tracer "Bestand>openen" gaat er een venster open waar "zoeken in road tracer" geselecteerd staat maar je kunt dan toch door op het pijltje ernaast te klikken naar een andere locatie in de pc gaan waar uw gpx bestand opgeslagen staat en dit dan selecteren. Zou moeten lukken.

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2016, 11:20:33 am »
Michel,

als ik bij zoeken in roadtracer ben op die manier is die nergens zichtbaar ook niet bij download of mijn documenten.
terwijl als ik rechtstreeks zoek in mijn documenten heb ik ze direct.
vroeger ging dit allemaal en nu niet meer en het probleem is dat je nergens een converter kan vinden die gpx naar trb kan zetten.
ik gebruik routeyou al lang en weet verduiveld goed hoe dat werkt maar voorlopig gaat het niet bij mij althans.

moest er een oplossing komen van routeyou laat ik het zeker weten.....

grtz

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2016, 11:31:17 am »
Misschien eerst het bestand opslaan op je PC (in een map met een speciale naam) zodat je hem kan vinden. Roadtracer opstarten en dan naar het bestand toe.
Als je een converter zoekt, ik gebruik ITNconverter 1.85. Maar die kon ik niet meer vinden. Nu is er versie 1.91 maar ik weet niet of hij de route naar trb omzet. De v1.85 wel.
Ik heb wel de 1.8 versie gevonden itn-converter - 1.8
« Laatst bewerkt op: december 20, 2016, 11:47:58 pm door STXrider »

Michel

• Forumlid
  • *
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2016, 12:25:10 pm »
@Kanwiel:
Heb zelf eens een route van routeyou gedownload in gpx formaat naar mijn map downloads.
Bij mij lukt het dus wel om deze te openen vanuit het programma Road Tracer via bestand>openen (is zichtbaar in de downloadmap).

@STXrider:
Heb ook nog steeds ITNconverter 1.85; volgens hun website ondersteund ook de nieuwste versie nog steeds geen TRB. Jammer

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2016, 03:18:57 pm »
Hij was er al eerder af, maar ik heb toen een e-mail gestuurd naar de ontwerper. Ik zal maar weer eens een mail sturen om dit weer mee te nemen  ;)

Als meerdere mensen eens een mail sturen om de extensie *.trb weer op te nemen t.b.v. de Tripy dat zou misschien helpen.
Dus even een mail naar benichou-software en het reactieformulier online invullen!

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #24 Gepost op: december 20, 2016, 09:42:11 am »
hey,

ik heb een aparte map gemaakt zowel in de roadtracer als één in mijn documenten
als ik de roadtracer open (bestand, openen) kan ik de map vinden en openen maar er staat niet in.
terwijl het wel degelijk erin zit.
ik ga is zien of het werkt met die converter

groeten

Michel

• Forumlid
  • *
« Reactie #25 Gepost op: december 20, 2016, 01:38:24 pm »
Inderdaad zeer raar.

Nog een laatste mogelijkheid: als je, zoals reeds gedaan, in RT bestand openen doet, kan je onderaan in het venster selecteren op meerdere bestandstypen. Staat daar gpx tussen? Als je dan op gpx selecteerd, zou het bestand moeten zichtbaar worden. Anders weet ik ook niet meer verder.

Succes  ;)

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #26 Gepost op: december 20, 2016, 07:46:30 pm »
Hallo,

bestandtypes heb ik 2 keuzes

roadbookfiles of trackfiles en dat is alles dus geen gpx file te vinden.

als er die zou tussen zitten dan zou de roadtracer ze herkennen  en openen natuurlijk.

als ik een converter zou kunnen vinden die een kopie(gpx) direct zou kunnen omzetten in trb ben ik ook al content hoor.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #27 Gepost op: december 20, 2016, 11:51:18 pm »
Heb je de link in mijn bericht geprobeerd? Ik heb het stukje blauw gemaakt, zie 18-12 bericht nr. 21

Ik heb de link niet kunnen testen omdat ik al de versie 1.85 erop heb staan, en anders overschreven wordt.
We horen het wel of het gelukt is  ;)

kanwiel

• Forumlid
  • *
« Reactie #28 Gepost op: december 22, 2016, 07:51:54 pm »
hallo, nee met die itn converter ben ik niets (ondersteund geen trb)
ik heb een converter nodig waarin ik een bestaande copie in gpx of een ander formaat direct in kan plakken en omzetten in trb.
ondertussen een update gekregen van de roadtracer van v2.3.0 naar v2.5.0 maar dat geeft geen verschil.
ik kan routes maken via de rt in de google maps maar dan zonder een topokaart en het is juist die die ik nodig heb voor enduro weggetjes te vinden.  >:( >:( >:(

wie weet brengt 2017 raad....

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #29 Gepost op: december 22, 2016, 11:14:55 pm »
itnconverter1.85 ondersteund wel "trb", deze kan je hier nog downloaden
http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=27&Itemid=17&lang=en
onder History zoeken naar 1.85 en dan op "setup" klikken

Je kan bij Tripy topokaarten kopen,maar deze zijn wel verouderd ,dacht dat die van 2010 waren,
je kan ook als je de Google maps gebruikt,op "SAT" klikken(links boven in de hoek) dan heb je Google earth daar kan je ook routes op maken,en zie je ook kleine wegen,en wegen die niet op de kaart staan(wel punten bijvoegen gebruiken op die stukken waar er geen weg is gekleurd en combineren met routeren waar wel wegen te zien zijn)

Maar ik denk dat je best RoadTracer volledig van je PC verwijderd en opnieuw installeert ,wat normaal moet je alle GPX bestanden zonder probleem kunnen openen,ook omdat je bij "Bestand" "openen" maar twee bestandstypes hebt ,dit moeten er normaal 8 zijn

« Laatst bewerkt op: december 22, 2016, 11:19:59 pm door Polleke »
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben