Auteur Topic: Batterij laden Tripy II  (gelezen 3178 keer)

luwa

• Forumlid
  • *
Batterij laden Tripy II
« Gepost op: augustus 21, 2016, 04:13:01 pm »
Dag Forum,
De batterij van mijn TII laden via de USB poort van mijn MacBookPro verloopt probleemloos.
Laad ik hem via het net ( transfo primair 220V secundair USB 5V ) dan lukt het niet. De TII schakelt niet naar COMM in welke positie de batterij wordt opgeladen maar naar de klassieke werking ( zoals je hem inschakelt met de on/off knop ) maar ik die situatie wordt de batterij
el niet geladen. Ik heb 3 verschillende 3 transfo's gebruikt, waaronder die van Tripy zelf, maar bij geen van de 3 lukt het om naar COMM te gaan. De software op de TII herinstalleren is géén
optie. Alvast bedankt.

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: Batterij laden Tripy II
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2016, 04:31:54 pm »
Citaat
Ik heb 3 verschillende 3 transfo's gebruikt, waaronder die van Tripy zelf, maar bij geen van de 3 lukt het om naar COMM te gaan.

De Tripy gaat alleen in de COMM modus aan de computer, niet via het laadsnoer van 220.
Volgens mij moet de Tripy gewoon aan zetten en dan zie je alleen het batterijtje knipperen in de display.

Je verteld dat het via de USB kabel wel gaat, maar via het net niet? Dan denk ik eerder aan een draadbreuk in de 220 verbinding.

• Zet de Tripy aan en verbind dan de Tripy met 220, gaat het batterijtje niet knipperen dan moet je even de snoer afgaan of je de breuk kan lokaliseren.
  • Indien je een stekker voor de telefoon hebt, met een USB ingang kan je dat ook nog proberen of je dan de batterij ziet knipperen
  • Anders even contact opnemen met Tripy, misschien schakelt de software niet om?
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2016, 04:34:40 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: Batterij laden Tripy II
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2016, 12:04:42 am »
Zoals STXrider schreef gaat hij met de netlader niet in de COMMmodus,dit is ook niet nodig
de Tripy twee start vanzelf op als je hem aan de lader hangt(als hij dit niet doet moet je hem zelf opstarten) en op±3 uur is de batterij geladen en valt het toestel vanzelf uit,de enige controle die je hebt als hij laadt is het knipperende batterij symbool of je gaat naar "instellingen" dan "informatie" als je dan ziet snelle lading met tussen de haakjes bv 649,5 mA(kan meer of minder zijn) dan is hij aan het laden
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben