Auteur Topic: Motorbeurs Utrecht 2016  (gelezen 4913 keer)

STXrider

• Actief Lid
  • **
Motorbeurs Utrecht 2016
« Gepost op: februari 02, 2016, 12:38:06 pm »
Weet  ???  iemand of Tripy ook op de Motorbeurs in Utrecht aanwezig is?
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
Re: Motorbeurs Utrecht 2016
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2016, 12:28:53 am »
Ik vrees ervoor. Franstaligen die naar een Nederlandse beurs gaan... hmmmm  8)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2016, 05:23:39 am »
Endurofun is op de beurs aanwezig,en die zijn heel goed op de hoogte van Tripy.
Ze hebben zelfs een actie op de beurs ,een Tripy pack aan 550€,als je hem op de beurs koopt
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2016, 10:53:39 am »
Als ze zich zo opstellen dat alleen Franstalige landen een markt is, dan wordt je inderdaad niet groter.....
Want neem maar van mij aan dat als in Paris Dakar zoveel geld wordt verdiend, andere spelers zich ook gaan aandienen. Is gewoon een kwestie van tijd.
Of ze worden overgenomen, dat kan natuurlijk ook.

@Polleke
bedankt voor de tip, zal daar ook langs gaan. Maar ik heb al een Tripy  ;)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2016, 01:03:06 pm »
Tripy center is ook een onderdeel van Endurofun,geven veel cursussen
Maar als je bij Tripy wilt gaan zeuren over nieuwe kaarten zal het niet veel uithalen ,het zijn walen en die doen alles even iets anders.
(en volgens hun eigen Facebook profiel is de nieuwe kaart in aantocht)

http://www.tripycenter.be/

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2016, 11:02:20 am »
De "zeurmodus" staat bij al lang uitgeschakeld........ ;)

Het blijft een mooie en simpele toepassing zonder tierelantijntjes en dat is wat ik waardeer. In het begin vond ik het apparaat echt TOP, maar door het oude kaartmateriaal liep ik tijdens het maken van routes tegen zoveel beperkingen aan (zeker hier in NL) dat ik het plezier in het apparaat een beetje verloren ben. Ik heb nl. zelf een oldtimer en in die wereld wordt nog veel met Bolletje - Pijltje gereden

Ik hoop alleen dat er eens een tijd komt dat het "kwartje", uh ik bedoel de €uro eens valt bij die mannen. Want zeg nou zelf, een navigatie systeem verkopen met kaarten uit 2010 voor op de weg is natuurlijk ook niet bevorderlijk t.o.v. de andere navigatie. En ik hoef echt niet elk jaar een nieuwe kaart, maar een interval van 2 of 3 is toch wel wenselijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat een bedrijf zoals Tripy met oude kaarten werkt? Crises, bezuinigingen? Tripy is natuurlijk wel een dwerg in navigatieland  ;D

Ik heb het vermoeden dat de licentie is verlopen of verkleint is met de kaartenleverancier en dat men zich meer geconcentreerd heeft op de woestijn...... of die landen die ze nodig hadden. Anders kan ik deze  ??? vreemde achterstand m.b.t. het kaartmateriaal niet verklaren

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2016, 07:40:12 pm »
klopt wat je zegt,voor de rally versie van de Tripy(TRMCC/B) hebben ze al nieuwe kaarten ,de TVM Europa 2014,en ook een nieuw programma om routes te maken namelijk rivernotes (kost ±500€ en dan nog jaarlijks een update van 100€ alleen voor het programma)
Wij motorrijders zijn niet belangrijk meer,want wij kopen er geen meer.
Maar vindt je het gek 600€+ voor een toestel dat niet up-to-date is,als je dan het aanbod van Tomtom of Garmin bekijkt waar je ook nog een levenslang kaart updates krijgt,want ik denk dat we voor de kaart update van Tripy ook wel in onze buidel mogen grijpen.
Dan is voor de meeste motards de keuze snel gemaakt.
En het zijn Walen,die hunne frank(€) valt alleen als zij daar zin in hebben.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2016, 07:42:19 pm door Polleke »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2016, 09:22:43 pm »
en dan nog jaarlijks een update van 100€ alleen voor het programma

Ik snap niet dat Tripy niet 1 product maakt hetzelfde voor alle apparaten, of dat je een bepaald gebied kan downloaden......
Persoonlijk zou ik misschien best een bedrag ervoor over hebben zodat de Tripy er weer tegenaan kan. Nu heb ik een duur apparaat dat eigenlijk niets meer kan. Tenminste ik kan er niets mee zonder erg veel dingen aan te passen voor een mooie route.

Eigenlijk zouden eigenaren die nog recentelijk een apparaat hebben gekocht hun apparaat terug moeten geven onder het mom "van oude rommel"! Tenminste ik zou het niet pikken een navigatie met 6 jaar verouderde software als nieuw te verkopen. Het is dat ik geen Facebook gebruik, maar anders had ik het daar aangekaard via een Facebook actie of zo! Dat doet best pijn in het openbaar. Ik wacht voorlopig even ontwikkelingen af waarvan men sprak  ;)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2016, 12:04:44 am »
Ik heb twee reacties gegeven op Facebook over het verouderd kaartmateriaal,die waren onmiddellijk verwijderd,en ben geblokkeerd zodat ik enkel kan lezen en niets meer kan schrijven.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2016, 09:45:41 am door Polleke »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2016, 12:18:33 am »
Mijn constatering dat het nu in Duitsland ook begint op te vallen.........

Citaat van: Norbert Rachner
15 février, 08:39
Hallo liebe Freunde des Tripy. Ich habe nun schon seit 2013 mein Tripy 2 und bin grundsätzlich sehr zufrieden damit. Ich bereite meine Reisen in der Regel mittels Roadtracer vor und erstelle die entsprechenden .trb-Files für meine Reisen. Leider ist das Kartenwerk mittlerweile veraltet und weist immer wieder Lücken auf, bzw. Änderungen sind noch nicht eingearbeitet. Seit mehr als einem Jahr warte ich nun auf ein neues und aktuelle Kartenwerk. Mehrmals wurde ich bereits wegen Listentechnischer Probleme vertröstet. Das mag einen Problem sein - dann muss man es halt lösen. Ein Navigationssystem/Roadbooksystem ist für mich ohne aktuelle Karten wertlos. Daher noch einmal meine Frage: Wann kommt ein Kartenupdate ?? In der Hoffnung dass bald eine Lösung vorliegt. Gruss, Norbert PS.: leider kann ich kein Französisch

Precies wat ik ook al constateerde bij mijn laatste reizen in Duitsland.

Antwoord was op 16-feb

Citaat van: Tripy GPS
Hi Norbert, thanks for your interest about Tripy. We are working on this TVM update, hoping it will be available next months. Meantime please use our free web tool www.tripymap.com to check your routes.
Tripy Map Tool
tripymap.com
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2016, 12:30:50 am door STXrider »