Auteur Topic: tripy 2 gekregen om te testen  (gelezen 8703 keer)

Polleke

• Actief Lid
  • **
tripy 2 gekregen om te testen
« Gepost op: augustus 16, 2015, 11:40:36 pm »
Heb een tripy 2 gekregen om te testen,eerste indruk is dat hij mij niet bevalt,de knoppen zijn moeilijk met handschoenen te bedienen,daar was de tripy 1 toch beter in,het scherm vindt ik ook niet alles,heb liever dat het bolpijl symbool blijft staan in plaats van het dachbord,dat heb ik toch al op mijn motor ,zie het nut niet van in dat ook nog eens de tripy mij gaat zeggen hoe snel ik rij,heb veel liever dat de aanwijzing blijft staan zoals bij de tripy 1
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

STXrider

• Actief Lid
  • **
Re: tripy 2 gekregen om te testen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2015, 08:20:34 am »
@Polleke,
1 verzoek gebruik eens een punt aan het einde van de zin, en daarna een Hoofdletter. Het leest namelijk zo makkelijker.

Wat je kritiek betreft kan ik het niet helemaal delen daar ik geen 1 heb gehad. Dat je de snelheid ziet vind ik persoonlijk niet zo'n ramp. Of je nu een figuurtje ziet of snelheid is eigenlijk geen verschil. Omdat de Tripy bij mij hoog zit vind ik de snelheid best fijn om te zien. Voor dat je het bepaalde punt genaderd bent wordt immers omgeschakeld van snelheid naar Bol-Pijl.
Misschien dat ze dat mee kunnen nemen in een update om de Tripy aan te kunnen passen aan de persoonlijke voorkeur.

Wat een groter nadeel is, is dat de accuraatheid van de huidige kaart niet meer overeenkomt met de werkelijkheid waardoor de instructie Bol-Pijl ook niet meer klopt. Dat vind ik dan weer meer storend als de snelheid. Ik vind dan weer de nieuwe lay-out van de Tripy 2 minder geslaagd dan de oude voor de Tripy 2. Maar kennelijk rijden veel mensen op de kaart terwijl de eenvoud van het Bol-Pijl systeem juist de kracht van de Tripy is! (Sorry Eagle, maar het is en blijf t de achilleshiel van het apparaat.... de kaart)

En Polleke,
Dan ben ik benieuwd wat je vind van de kangoeroe die zo nu en dan voorbij komt wat in dit topic over nieuwe Features Tripy II v.2.4 of zit die ook op de Tripy 1
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2015, 08:27:00 am door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2015, 08:53:22 am »
Heb een tripy 2 gekregen om te testen,eerste indruk is dat hij mij niet bevalt,de knoppen zijn moeilijk met handschoenen te bedienen,daar was de tripy 1 toch beter in,

Da's inderdaad een minpuntje. Maar eens je door hebt dat je wel degelijk goed moet/mag doordrukken, vind ik het wel meevallen. Ik heb ook de afstandsbedieningsknoppen en die zijn echt wel een aanrader voor de basisfuncties tijdens het rijden.

het scherm vindt ik ook niet alles,heb liever dat het bolpijl symbool blijft staan in plaats van het dachbord,dat heb ik toch al op mijn motor ,zie het nut niet van in dat ook nog eens de tripy mij gaat zeggen hoe snel ik rij,heb veel liever dat de aanwijzing blijft staan zoals bij de tripy 1

Dat "automatisch dashboard" kan je eenvoudig uitzetten in je instellingen.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2015, 09:28:44 am »
STXrider, voor punt 1 lees mijn onderschrift
Die kangeroe zit ook in de tripy 1,maar omdat de knoppen veel beter te bedienen zijn is die zo weg na het indrukken van de ok knop

Eagle,bij mij  is het vinden van de knoppen moeilijk,zeker de zaterdag in de regen dan zijn die moeilijk te zien,en ik heb nogal dikke korte vingers en dan is echt passende handschoenen vinden niet gemakkelijk
Wat kan je zoal bedienen met die afstands bedienings knoppen?

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2015, 10:55:52 am »
Wat kan je zoal bedienen met die afstands bedienings knoppen?

Dat zou ik je moeten laten zien om volledig te zijn . Onder meer zoomen, scrollen door infoschermen, switchen van kaart- naar bolpijlwergave, "weg"klikken van de kangeroe. Ontzettend handig dingetje vind ik dat, zeer degelijke bouwkwalitiet ook. Maar helaas niet goedkoop.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2015, 11:24:33 am »
 ??? Ohh, Heb ik dat item gemist in de shop? Is me althans nooit opgevallen..... Staat hij er wel tussen dan?

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2015, 12:48:43 pm »
Ze staan er blijkbaar niet meer tussen.

JCVHT

• Forumlid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2015, 10:46:58 am »
Exact.
Et la société TRIPY n'en fabriquera plus car les "boutons déportés" sont trop couteux.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2015, 10:25:10 pm »
accesoirs à Tripy sont tous trop cher

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2015, 04:45:59 pm »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2015, 10:09:44 pm »
Volgens mij is dat de bediening voor de tripmaster in het toestel, maar niet om in en uit te zoomen of om te schakelen? Maar ik kan het mis hebben, want ik heb hem nooit gezien...

Maar dit is het draadje van jouw dat je de Tripy 2 mocht testen........ Zijn nog andere specifieke dingen die je zijn opgevallen t.o.v. de Tripy 1?
« Laatst bewerkt op: september 02, 2015, 10:11:52 pm door STXrider »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2015, 09:34:00 am »
Ja :je kan geen routes wissen op je toestel
    :je kan de tripteller niet met de OK knop snel op nul zetten
er zijn ook plus punten :de satelliet ontvangst is veel beter
                                  : Je kan het volgende waypoint zien
                                  : de verlichting van het display
En de bijgeleverde USB kabel is al stuk(heb hem gelukkig kunnen repareren,aan de kant van het toestel was een draadje los gekomen heb dat er terug op gesoldeerd)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2015, 09:37:35 am door Polleke »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2015, 05:22:34 pm »
je kan de tripteller niet met de OK knop snel op nul zetten
Dat gaat dus wel,alleen is al rijdend die knop moeilijk te bedienen ,veel te klein,

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2015, 07:00:44 pm »
Waarvoor of voor welk doel zet je onderweg de tripteller op 0 dan? Als je de track uitleest heb je toch ook de afstanden waar je hebt gereden?
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2015, 07:02:23 pm door STXrider »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2015, 09:59:54 pm »
Als je een papieren roadbook rijdt,dan is dat zeer handig,zeker als je een afslag gemist hebt,dan kan je verder rijden op de tussen afstanden, zonder telkens te moeten uitrekenen hoeveel dat de afstand is, de dag teller van mijn Pan zet je niet snel op nul,en die van de GS zeker al niet,je gebruikt de Tripy dan als tripteller.
Vroeger deed ik dat met een fietscomputer
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2015, 10:02:46 pm door Polleke »