Auteur Topic: Oplossing afstandsbediening Tripy II  (gelezen 2597 keer)

tripyrider

• Actief Lid
  • **
  • Goed begonnen is .......half gewonnen
Oplossing afstandsbediening Tripy II
« Gepost op: augustus 12, 2019, 01:30:51 pm »
Hey jongens,

Eindelijk hebben wij een oplossing gevonden om de tripyII (RoadMaster) via het stuur, of als co-piloot met een "afstandsbedieningsknop" te kunnen bedienen.
bv. als de route enkel beschikbaar is op papier als bol/pijl, en het nodig is de Tripmaster te gebruiken, het is niet altijd evident om de toetsen van de TripyII te bedienen aan het toestal zelf.
Als je Co-piloot telkens naar de knoppen moet rijken, of als je bij offroad in de hobbelige wegen zit met een 4x4 of een enduro motor.
Vandaar dat de "afstandsbediening" ooit gemaakt is door Touratech (belachelijk duur) maar jammer genoeg niet meer beschikbaar of leverbaar is.
Jullie weten dat de afstandsbediening via de software gaat van de raodmaster, Na veel "zagen en klagen" om ze terug in hun accessoires te zetten, is er bij Tripy niet het minste reactie of hulp gekomen, vandaar dat we zelf aan de slag zijn gegaan en.....een oplossing hebben gevonden.
Dus vanaf nu is er de mogelijkheid weer om er aan te geraken via deze jongen.  ;)

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: Oplossing afstandsbediening Tripy II
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2019, 06:47:15 pm »
Daar heb ik wel interesse in ,want die knoppen van een Tripy ll zijn slecht te bedienen,zeker als je dikke vingers hebt en  handschoenen aan,ik gebruik op het moment de Tripy l als tripmaster omdat daar nog fatsoenlijke knoppen op staan,begrijp niet dat ze daar vanaf zijn gegaan met hun pruts knoppen.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2019, 06:49:13 pm door Polleke »
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2019, 09:15:34 pm »
+1 !!
Mijn knoppekes zijn ook wel aan vervanging toe.

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2019, 08:17:10 pm »
Ze polleke, bestonden die afstandsbedieningen al voor een Tripy 1 ??
Ik heb er zelf nog 3 in mijn bezit, kon je daar ook mee nullen (voor de tussenbemetering)  en plussen/minnen (voor de totaalbemetering)  de tripmaster ?
Heb ik nooit geprobeerd of geweten ? :o

Ik heb nu twee Tripy's (type 2) klaar met 2 kabeltjes elk
- 2x om enkel te nullen (1 knopje dus)
- 2x om te nullen/minnen/plussen (3 knopjes dus) 

Alles werk naar behoren na Drie dagen offroadritten-test met mijn Rally-bike, ritten van +-250km elk.
Binnen een paar weken nemen we deel aan de Balkan Rally in Bulgarije, als alles naar wens verloopt (ultieme test) laat ik het hier het resultaat weten,
Ondertussen ga ik proberen met mensen van Tripy in contact te komen om hun idee of commentaar aan te horen.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2019, 12:54:20 am »
Nee,de Tripy 1 had geen afstands- bediening.
voor snel te nullen moet je in het menu "Configureren" bij "parameters" een vinkje zetten bij Ok=Trip 1 op nul.
Dan kan je met de Ok knop snel nullen,enkel in tripmaster 1
Om de trip meter aan te passen plussen en minnen,als je de tripmeter aan het gebruiken bent,kort op de menu knop drukken,en op trip aanpassen drukken en je kan plussen en minnen met de twee pijltoetsen.

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2019, 02:55:19 pm »
thx Polleke, pfff ...was weeral lang geleden dat ik de Tripy één daar voor gebruikt heb.
Maar dat is eigenlijk goed nieuws, dat betekend dat we waarschijnlijk ook voor Tripy één een "Externe knop" kunnen maken.
mmmm dat word interessant  ;).

ps; Tocht staat er in mijn menu dat je een externe knop kunt aanvinken.

maar op deze tripmaster zit dan weer geen kompas en cap aflezing in  :(
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2019, 03:02:17 pm door tripyrider »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2019, 05:25:31 pm »
Juist in de handleiding gekeken,blijkbaar is er toch ooit een externe knop geweest
dit staat in de handleiding
10.6.4
Bedienen van een externe  «» knop op het stuur Optie aan te vinken ο Externe knopStandaard instelling: niet aangevinkt.
Deze optie moet aangevinkt worden om de externe  «»knop (op het stuur) te kunnen activeren.
 De externe «»knop is parallel geschakeld aan de «»knop (5)op het apparaat zelf zodat u beide knoppen kan gebruiken

tripyrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2019, 07:50:42 pm »
Is inderdaad zo,

Toch heb ik nooit die externe knoppen nooit gezien,
en al zeker niet met die zijwaartse aansluiting ?

kan niet zo moeilijk zijn om knop te verbinden de de Tripy één

Tripy één is niet zo interessant voor ons, de getallen zijn duidelijk kleiner dan die van de tripyII (ik word al wat ouder he Polleke ;))

Morgen nog eens een papieren roadbookske offroad van 150km gaan rijden, goede test voor de knopkes