Auteur Topic: Updates Software RoadTracer Pro  (gelezen 35540 keer)

Lieven

• Actief Lid
  • **
Updates Software RoadTracer Pro
« Gepost op: januari 31, 2016, 08:50:03 pm »
Beste,
Ik heb een vraagje in verband met de laatste software updates voor de Road Tracer Pro nl,
Kan die nog draaien onder XP?
De software dat ik nu draai is V2.1.0 en die geeft problemen als ik tochten teken en opsla in GPX bestanden...Programma plakt 2 RB's gewoon aan elkaar.

De tochten worden in GPX-bestanden getekend en dan ingeladen in de Garmin's map 62 en de 64.
Begin 2015 heb ik een pc probleem gehad en heb toen een SSD schijf laten zetten maar het RoadTracer programma moest weer ge´nstalleerd worden,de software dat is daarvoor gebruikte was vermoedelijke 1.3.0 en die gaf geen problemen voor mijn toepassing.
Greettzz,
Lieven.

Lieven

• Actief Lid
  • **
Re: Updates Software RoadTracer Pro
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2016, 09:01:58 pm »

Das een voorbeeld van het probleem...
Greettzz,
Lieven.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2016, 12:35:17 pm »
Helaas weet ik niet wat hier de oorzaak van is, maar als ik het plaatje zie  ??? vermoed ik dat die 2 routes in hetzelfde bestand / dezelfde TAB staan, want anders kunnen ze niet allebei blauw zijn! Of je bestand in niet helemaal schoon en er is een punt van de ene route in de andere gekomen. Waarom zou RT anders de route berekenen?

Laat maar weten wat je vind.........

Verder is onderstaand niet de oplossing van het probleem, maar toch  ;)
Maak in het vervolg een < prt ccr > print screen van je kaart en open het programma Paint.

• Daarna plakken en kan je de kaart via < selecteren > uitsnijden uit de afbeelding.
  • Daarna naar  < bestand >  in de titelbalk en klik op < Nieuw >
  • Bewaren < Nee > en < Plakken > de afbeelding die je uitgesneden hebt
  • Weer naar  < Bestand > en klik op < Opslaan als >  en kies *.jpg

Als je deze afbeelding bijsluit zie je net even wat meer.  :)

« Laatst bewerkt op: februari 03, 2016, 06:56:18 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2016, 01:50:08 pm »
Die rechte blauwe lijn is die daar vanzelf tussen gekomen ?
Of heb je na" stop routeren" op het laatste punt geklikt en die dan verder op de kaart gezet en dan vanaf dat punt terug bent begonnen met "routeren"?
als je die dan opslaat als GPX en naar je toestel verzend zal dat een route worden.
en de laatste update van roadtracer werkt perfect in XP(v2.3.0)
En waarom maak je die niet in Bacecamp/mapsource als je die toch naar een garmin wilt sturen? want de kaarten van Garmin en van Tripy zijn verschillend
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2016, 03:00:26 pm door Polleke »
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2016, 06:59:15 pm »
Ik zou zeggen sluit het routebestand eens bij je bericht, onderaan het tekstvak en klik op + Bijlagen en andere opties
Dan kan iedereen eens het bestand bekijken  ;)

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2016, 08:26:27 pm »
Helaas weet ik niet wat hier de oorzaak van is, maar als ik het plaatje zie  ??? vermoed ik dat die 2 routes in hetzelfde bestand / dezelfde TAB staan, want anders kunnen ze niet allebei blauw zijn! Of je bestand in niet helemaal schoon en er is een punt van de ene route in de andere gekomen. Waarom zou RT anders de route berekenen?

Laat maar weten wat je vind.........

Verder is onderstaand niet de oplossing van het probleem, maar toch  ;)
Maak in het vervolg een < prt ccr > print screen van je kaart en open het programma Paint.

• Daarna plakken en kan je de kaart via < selecteren > uitsnijden uit de afbeelding.
  • Daarna naar  < bestand >  in de titelbalk en klik op < Nieuw >
  • Bewaren < Nee > en < Plakken > de afbeelding die je uitgesneden hebt
  • Weer naar  < Bestand > en klik op < Opslaan als >  en kies *.jpg

Als je deze afbeelding bijsluit zie je net even wat meer.  :)

Zijn 2 aparte bestanden getekend en opgeslagen in GPX... de op de foto getekende tochten zijn volledig apart getekend eerst links onder en opgeslagen in een gpx bestand alles gesloten en dan nieuwe geopend, dan een andere tocht getekend (rechtsboven) en opgeslagen in gpx bestand...
dan rechtsboven weer geopend en programma plakt ze gewoon aan elkaar...

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2016, 08:30:27 pm »
Die rechte blauwe lijn is die daar vanzelf tussen gekomen ?
Of heb je na" stop routeren" op het laatste punt geklikt en die dan verder op de kaart gezet en dan vanaf dat punt terug bent begonnen met "routeren"?
als je die dan opslaat als GPX en naar je toestel verzend zal dat een route worden.
en de laatste update van roadtracer werkt perfect in XP(v2.3.0)
En waarom maak je die niet in Bacecamp/mapsource als je die toch naar een garmin wilt sturen? want de kaarten van Garmin en van Tripy zijn verschillend

Routeren gebruik ik niet omdat ik steeds de off-road wegen gebruik of maximaal dan toch,dacht dat het  daar niet in werkte wel voor de gewone wegen....

Bacecamp/mapsource nee tja sorry maar gebruik Tripy al van het eerste uur... en na het pc probleem zijn de probs begonnen... en zoek graag naar een oplossing en ben ik hier terecht gekomen...

Het programma van Road tracer en de Gramin Map 62 is voor mij een geslaagd huwelijk ;-)))

Ik heb een DVD besteld van de upgrade V 2.3.0
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2016, 08:37:32 pm door Lieven »

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2016, 09:21:22 pm »
Ik zou zeggen sluit het routebestand eens bij je bericht, onderaan het tekstvak en klik op + Bijlagen en andere opties
Dan kan iedereen eens het bestand bekijken  ;)

Bij deze...
In TRB geen probleem maar bij de gpx wel.... toch op mij pc...
Mvg,
Lieven.

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2016, 09:22:55 pm »
Oeps sorry...
Bedankt al voor de info...
;-))

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2016, 11:02:10 pm »
Heb alles geprobeerd,wat ik ook doe  als ik ze opsla als GPX blijf ik twee tracks behouden.
Dus denk ik dat er een foutje is in de software.
Vertel ook eens in stappen wat je allemaal doet,zodat we mss ergens iets kunnen vinden
Met welk programma zet jij je route naar je Garmin toestellen?
Maar op mijn vraag die blauwe lijn tussen die twee routes op je eerste foto is die er vanzelf gekomen .heb ik nog geen antwoord
Want normaal kan je geen twee routes hebben op een tabblad,en zoals die route in je eerste foto is dat gebeurd door het laatste punt aan te klikken en dan verder te gaan met een andere route
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2016, 11:09:15 pm door Polleke »

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: februari 04, 2016, 12:21:26 pm »
Die update van v2.3.0 kan je toch van de site van Tripy downloaden

http://community.tripy.eu/activityDetail.asp?activityID=439

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2016, 07:16:21 pm »
De bestanden die ik nu bekeken heb, daar zie ik niets aan....... en je ziet ook maar 1 track.

Als je zelf die bestanden zelf weer opent, krijg je dan nog steeds die verbindingslijn? Met die andere track?

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2016, 07:28:03 pm »
als je dag 1 gpx opent in bacecamp/Mapsource zie je inderdaad een track,maar dat zouden twee afzonderlijke tracks moeten zijn.
Daarom is het handig om te weten hoe en wat hij juist doet.

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2016, 07:45:16 pm »
De bestanden die ik nu bekeken heb, daar zie ik niets aan....... en je ziet ook maar 1 track.

Als je zelf die bestanden zelf weer opent, krijg je dan nog steeds die verbindingslijn? Met die andere track?
Idd als ik nr 1 open dan weer sluit,dan nr 2 open dan plakken die 2 aan elkaar...

Lieven

• Actief Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2016, 07:54:07 pm »
als je dag 1 gpx opent in bacecamp/Mapsource zie je inderdaad een track,maar dat zouden twee afzonderlijke tracks moeten zijn.
Daarom is het handig om te weten hoe en wat hij juist doet.

Bacecamp/mapsource ken ik niet,gebruik RoadTracer van af het eerste uur... Het kaartmateriaal vind ik beter van Tripy staat veel meer info bij... de nieuwe kaarten van Garmin zijn niet mijn ding... onder druk van de islaam is daar zwaar ingekuist...

Ik open RT en teken een nieuwe track,sla de track op als BV DAG 1 in GPX,open nieuwe in RT en teken een 2 track,sla op BV DAG 2 GPX..
Sluit alles en open dan de eerste,sluit terug en open dan 2 en alles hang aan elkaar....