Auteur Topic: Over Updates gesproken  (gelezen 11137 keer)

Quercus

• Forumlid
  • *
Re: Over Updates gesproken
« Reactie #15 Gepost op: september 19, 2016, 09:39:16 am »
Dag Eduard
hierbij hoe ik het zaakje ge´nstalleerd heb.
1. koppel je Tripy met USB aan je PC.  Tripy gaat automatisch in communicatiestand.
2. klik op je gedownloade versie van de software.  Je ziet daar een heleboel data waaronder AUTORUN
3.klik op Autorun, en er verschijnt een GEEL menu met elk van de keuzes : install Tripy 2.05, install roedtracer 2.5 (voor op PC, install TVM Europe 2016 (kaarten).
Je kan elk om beurten aanklikken.
Opgepast : het opdaten van je Tripy duurt meer dan een uur.  Je moet dus opletten dat de slaapstand van je PC (en ook de schermstand eventueel) uitgeschakeld zijn.
Tip. 
bij het aanklikken van install Tripy II zal je zien "Verify divise". 
Er staat een vierkantje bij om aan of af te kruisen
Toen ik het aankruiste (zoals de tekstgeleide van Tripy aanraadde...) liep Tripy vast. 
Gebeurt dat bij jou ook : dan gewoon PC programma stop zetten (CTRL ALT DELETE) of PC stilleggen, en Tripy laten tot rust komen en heropstarten.
Je kan ook gewoon "verify devise" NIET aankruisen (of afkruisen als dat automatisch gebeurd is). Dat heb ik dan gedaan.
Dan lukte bij mij alles zonder problemen.
OPGEPAST.
Als je PC zegt : Download OK, je kan je USB apparaat afkoppelen, dan wel  USB (van de Tripy) afkoppelen, maar zeker de TRIPY niet afsluiten.  Want die moet nog de software installeren.  Hij doet dat automatisch zodra de verbinding met de PC afgebroken is. 
Je zal dan op het display van de Tripy een soort klok zien verschijnen met ronddraaiende pijlen. 
Afwachten tot de Tripy klaar is en een gewoon display vertoont.
Dan even afsluiten en terug aanzetten, en alles is kits.
Succes ermee.
En laat eens weten of het gelukt is.
Mede - tripy'ers - schiet niet op de pianist : vergis ik me, willen jullie dan aub vervolledigen ?  Dank
Quercus

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #16 Gepost op: september 21, 2016, 08:55:53 am »
Tip. 
bij het aanklikken van install Tripy II zal je zien "Verify divise". 
Er staat een vierkantje bij om aan of af te kruisen
Toen ik het aankruiste (zoals de tekstgeleide van Tripy aanraadde...) liep Tripy vast. 
Gebeurt dat bij jou ook : dan gewoon PC programma stop zetten (CTRL ALT DELETE) of PC stilleggen, en Tripy laten tot rust komen en heropstarten.
Je kan ook gewoon "verify devise" NIET aankruisen (of afkruisen als dat automatisch gebeurd is). Dat heb ik dan gedaan.
Quercus

Bedankt voor de uitgebreide toelichting.
Ik raad echter aan om die Verify Device NIET UIT te vinken. Normaal gesproken loopt de Tripy niet vast (lijkt alleen maar zo) maar doet een soort van "Checkdisk" (herinner het oude DOS-command) en die duurt behoorlijk lang. Maar het garandeert wel dat je Tripy zijn interne geheugen volledig op orde staat Ún dat de overdracht van de bestanden volledig gelukt is.
Nu, het zal in 99% van de gevallen zonder ook wel lukken maar mocht er toch ergens een stukje "harde schijf" corrupt zijn, kan het behoorlijk misgaan. En dan sta je een pak verder van huis.

Zie het dus als een verzekering. Je hebt het haast nooit nodig maar als het toch eens misgaat, ben je blij dat je het hebt ;-)

Quercus

• Forumlid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: september 21, 2016, 11:36:41 am »
Inderdaad Tripy zelf adviseert ook de check disk. Bij vorige update heb ik dat ook gedaan zonder problemen.
Maar dit keer, na zeer lang wachten (en na een blokje of drie vooruitgang) bleef het spul maar draaien, en kwam de boodschap : het programma reageert niet ...
Dus, misschien even bijstellen bij mijn vroeger topic(je) : check disk aanvinken; en enkel bij vastlopen, gewoon alles stil leggen en opnieuw beginnen zonder check disk . . .
En ik meen dat je die checkdisk ook ten allen tijde kunt doen (maar eventjes je geheugen copieren naar je HD voor de veiligheid)
En Eagle, dank voor de toelichting ! ! !
Quercus

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #18 Gepost op: september 21, 2016, 02:06:51 pm »
Maar dit keer, na zeer lang wachten (en na een blokje of drie vooruitgang) bleef het spul maar draaien, en kwam de boodschap : het programma reageert niet ...
Hetzelfde hier maar uiteindelijk kwam hij er toch door.

Eduard

• Forumlid
  • *
« Reactie #19 Gepost op: september 30, 2016, 08:28:00 pm »
Dag Eduard
hierbij hoe ik het zaakje ge´nstalleerd heb.
1. koppel je Tripy met USB aan je PC.  Tripy gaat automatisch in communicatiestand.
2. klik op je gedownloade versie van de software.  Je ziet daar een heleboel data waaronder AUTORUN
3.klik op Autorun, en er verschijnt een GEEL menu met elk van de keuzes : install Tripy 2.05, install roedtracer 2.5 (voor op PC, install TVM Europe 2016 (kaarten).

Je zal dan op het display van de Tripy een soort klok zien verschijnen met ronddraaiende pijlen. 
Afwachten tot de Tripy klaar is en een gewoon display vertoont.
Dan even afsluiten en terug aanzetten, en alles is kits.
Succes ermee.
En laat eens weten of het gelukt is.
Mede - tripy'ers - schiet niet op de pianist : vergis ik me, willen jullie dan aub vervolledigen ?  Dank
Quercus

Ik ben tot en met 1 gekomen, daarna heb ik het laten zitten. Heb maar contact opgenomen met onze ICT van ons bedrijf en die heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen, waarna ik het bekende gele installatiescherm kreeg. De TVM Europe 2016 kaart is uiteindelijk ge´nstalleerd op mijn laptop.
Maar God mag weten hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen. Niet echt een gebruiksvriendelijke installatie procedure voor een leek :-\. Of komt dit omdat ik op Windows10 draai?
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2016, 10:11:57 pm door Eduard »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #20 Gepost op: september 30, 2016, 11:32:28 pm »
NB: Attentie!!

Indien je een quote gebruikt, geef dan een extra return / extra regel erna. Zonder die regel zit je antwoord gelijk onder de quote en dat leest net niet zo prettig  ;)
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

spike238

• Forumlid
  • *
« Reactie #21 Gepost op: oktober 26, 2016, 09:16:07 pm »
Snap niet waarom je plots moet betalen voor nieuwe kaarten.

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2016, 01:54:34 pm »
Je moet niet "plots" betalen voor nieuwe kaarten. Dat is altijd zo geweest. Met de vorige kaartupdate (= TVM) hebben ze vanuit Tripy de geste gedaan om de kaarten gratis te updaten maar intussen is er wel het ÚÚn en ander veranderd (vooral prijs- en licentietechnisch) bij de aanbieders van kaartmateriaal.

De software-updates (= RoadTracer en besturingsysteem toestel) zijn altijd gratis geweest.