Auteur Topic: Features Tripy II v.2.4  (gelezen 5183 keer)

Pier

• Actief Lid
  • **
Features Tripy II v.2.4
« Gepost op: november 03, 2014, 10:38:57 am »
Ik heb zonet de nieuwigheden van De Tripy II versie 2.4 mogen ontvangen :

Hier zijn de nieuwe features van v2.4 zoals ik ze ontvangen heb.

New design menu software
Added SOFICO bikers dangerous zones in spot detection
Edit/Move/Delete on Favorites POI
Display Petrol Station from system POI along the RB (+ list of Petrol Station with MENU-LONG)
On MENU-LONG/Show notes in Nav mode, there is no more timeout
In Show-Notes, display TOTAL/partial distances
Kangourou mode if jump in Road book chronology. Delete kangourou by OK.
bigger Numbers for notes in display
List of localities in RB (press MENU Long)
Name of RB or destination involved in Border Info
More view on track in border info (+350/-100m)
More border info inside TripMaster function
Chrono in real time in display LAP TIMER
Showing number of notes along the track in MAP display
Adding a decimal on the display longitude / latitude

Groet,  Pier.
BMW R1100R '97 + Tripy II
Geloof niet wat ik zeg, verwerp het ook niet, maar onderzoek het!

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
Re: Features Tripy II v.2.4
« Reactie #1 Gepost op: november 03, 2014, 02:14:40 pm »
- New design menu software -> check
- Added SOFICO bikers dangerous zones in spot detection -> check , onder het menu spotpunten staat een bestandje sofico.asc. Ik ben er nog niet helemaal uit waar dat vandaan komt.
- Edit/Move/Delete on Favorites POI -> check, is een absolute must-have!
- Display Petrol Station from system POI along the RB (+ list of Petrol Station with MENU-LONG) -> check
- On MENU-LONG/Show notes in Nav mode, there is no more timeout -> check
- In Show-Notes, display TOTAL/partial distances -> check
- Kangourou mode if jump in Road book chronology. Delete kangourou by OK. -> niet getest
- bigger Numbers for notes in display -> check, is een behoorlijke verbetering qua leesbaarheid
- List of localities in RB (press MENU Long) -> check
- Name of RB or destination involved in Border Info -> check , de Franstalige versie is duidelijker (Info du RB courant sur MENU long -> Info)
- More view on track in border info (+350/-100m) -> check
- More border info inside TripMaster function-> niet getest
- Chrono in real time in display LAP TIMER -> niet getest
- Showing number of notes along the track in MAP display -> check, handig
- Adding a decimal on the display longitude / latitude -> check

Bedankt Pier om de info te melden. Toch hele hoop kleine en minder kleine verbeteringen. Van een aantal verwachtte ik dat ze in de pijplijn zaten maar er zijn er ook enkele bij die een aangename verrassing zijn.

Nu nog een MAJOR kaartupdate en Tripy zit weer on track!
« Laatst bewerkt op: november 03, 2014, 02:51:36 pm door Eagle »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 19, 2014, 11:29:37 am »
Vandaag 19-11- 2014 pas in de mail.....
Dit nieuws had iets eerder gekund, want ze lopen nu een beetje achter hun eigen feiten aan..... De mensen hier hebben deze update allang doorgevoerd.

Citaat van: Tripy Nieuws
Ons Service Pack 7 is nu beschikbaar! Download nu uw gratis updates: versie 2.4.0 voor de GPS Tripy II en de versie RoadTracer Pro 2.3.0 via het Helpmenu van uw software. We hopen dat de nieuwe functies in deze updates in de smaak zullen vallen. Ontdek ook op deze pagina: http://community.tripy.eu/home.asp?lgid=nl (Release note/FAQ).

Wij herinneren u eraan dat elke herinstallatie van RoadTracer Pro moet gebeuren vanaf onze meest recente iso-afbeeldingen via een fysieke verbinding met een Tripy GPS.

Nogmaals bedankt voor uw vertrouwen in onze producten.

Sportieve groeten,

Het Tripy team

Eerst de nieuwsbrief en dan de release brengen  ;)
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2015, 09:36:51 pm »
Vandaag weer een tourrit gereden, en de Tripy heeft het goed gedaan. Mis toch de accuraatheid van de kaart, want ondanks bewerken klopte het vaak niet. Maar ok, dat van de kaarten weten we.

Maar wat ik niet begrijp dat als je overschakelt tijdens een toerrit van Bolletje Pijltje => Kaart (of omgekeerd), waarom je steeds een veld krijgt met info waarin uitgelegd staat hoe je extra functies moet activeren. Dit is toch info die iedereen weet door veel gebruik van het toestel? Dit heeft toch 0,0 waarde voor de rijder.  :-\ Of zouden ze dat ook gebruiken voor de Dakar rijder, nou ik dacht het niet......

Tevens kwam naast de info-velden ook de kangoeroe weer voorbij >:( . Ze zijn tegenwoordig overal bezig met wegen......

Het komt de verkeersveiligheid niet ten goede als je onnodige handeling moet uitvoeren, omdat je moet bevestigen dat je het infoveld of de kangoeroe hebt gezien......... het is eigenlijk van de zotte.

Ik begrijp echt niet wie dit bedacht heeft  :(

Eagle

• Administrator
  • Actief Lid
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2015, 09:18:41 am »
Dat infoscherm kan je volgens mij uitzetten in de instellingen. Iets met hulpschermen of iets dergelijks. Die kangaroe, tja, ik vind het nuttig als voorrijder om te weten dat je naar punt x of y gesprongen bent. Maar ik kan mij best inbeelden dat dat voor anderen minder van belang is. De elegantste oplossing zou zijn als je dat scherm ook optioneel in de instellingen aan en uit zou kunnen zetten. Ik al dat eens voorstellen voor eenvolgende update.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2015, 11:17:39 am »
Ik heb inderdaad iets gevonden onder "Andere instellingen" en dan helemaal onderaan......... Is een menu waar je niet vaak komt. Is nu uitgeschakeld en we gaan het zien.

Ik was gisteren ook voorrijder, en de 1e keer met de Tripy.
Maar als voorrijder weet je heel goed als je een omweg moet maken i.v.m. wegwerkzaamheden, en dan is het toch onbelangrijk een bevestiging te krijgen of je nu van 88 naar 102 gaat of 104. Punt is dat je toch probeert weer op de route terug te komen. Verder heb ik niks tegen kangaroes, maar  :-\ waarom moet het "beeld-vullend" zijn? Een kleine afbeelding als pop up is voldoende als het zonodig moet.... Want de afbeelding komt ook in beeld, dus kan bijv. na 300m  ook weer verdwijnen. Het is immers maar een reminder. Zit er misschien een AustraliŽr in het Tripy team  ;D of (idee) misschien een hert voor de Duitse gebruikers  ;)

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2015, 11:27:57 am »
Ik heb inderdaad iets gevonden onder "Andere instellingen" en dan helemaal onderaan......... Is een menu waar je niet vaak komt. Is nu uitgeschakeld en we gaan het zien.

Heeft inderdaad gewerkt. Heb het scherm bij het omschakelen in Duitsland niet gezien  :D