Auteur Topic: Kaarten en Tripy 2  (gelezen 4573 keer)

rene+adventure

• Forumlid
  • *
Kaarten en Tripy 2
« Gepost op: december 30, 2016, 03:58:28 pm »
Hallo. Misschien een domme vraag. Maar hoe worden de nieuwe wegen zichtbaar in de Tripy 2.
Heb onlangs TVM 2016 besteld en ge´nstalleerd op de computer. Tijdens installatie van TVM 2016
heb ik het apparaat aangesloten aan de computer. Staan ze dan nu ook in het apparaat ?

Ook het ik een Topokaart van Nederland. Kan ik deze kaarten en wegen ook zien via de Tripy 2 ?
Of gaat dat alleen op de computer ?

Polleke

• Actief Lid
  • **
Re: Kaarten en Tripy 2
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2016, 05:37:34 pm »
Als je de roadmaster(toestel) hebt geŘpdatet en de kaarten geladen,kan je dit controleren door op het toestel "menu" te klikken,dan op "instellingen",dan op "informatie"

Daar zou bij firmware moeten staan versie 2.5 en  bij TVM Europa licentie (16/16) dan zijn de kaarten ge´nstalleerd, zo niet zal je deze nog moeten installeren

De Topokaart kan je enkel in roadtracer(PC) zien,bij het maken van een route zal hij dan de onderliggende TVM kaart gebruiken,zo zal je zien dat sommige wegen anders genomen worden,dit kan je vermijden door op deze plaatsen "punten invoegen" gebruiken in plaats van "routeren" dit kan je combineren
ps.schrijffouten mag je houden,ik ben blij dat ik ze kwijt ben

rene+adventure

• Forumlid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2016, 10:55:46 am »
Dank je wel voor de info !!! Zie dat alles er correct opstaat in de Tripy. Dus de nieuwe wegen moeten er nu ook opstaan.
Qua offroad rijden moet ik nog eens zien hoe de Tripy werkt. In TVM staan alleen de hoofdwegen. Dus als ik ergens een paadje
insla in het veld ben ik een benieuwd hoe dit wordt weergegeven.

Ben zelf de Garmin Topkaarten gewend en hier zag je wel de topokaarten op je GPS als je aan het rijden was.
Maar alleen het berekenen (offroad) werkte niet zo goed bij de Garmin. De routes die ik aangeboden kreeg werden soms
heel anders weergegeven als eigenlijk de bedoeling was. Hiervoor heb ik me dan ook de Tripy aangeschaft. Hoop dat dit beter
gaat.

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2016, 03:56:27 pm »
In TVM staan alleen de hoofdwegen. Dus als ik ergens een paadje
insla in het veld ben ik een benieuwd hoe dit wordt weergegeven.

Paadje in het veld? Niet....... :(

Voordeel van de Tripy voor offroad is dat je een track kan laden en die route kan rijden zonder wegen.

• Als je wegen op 1000m staat, dan zie je alleen de hoofdwegen.
  • Bij 500m sie je de doorgaande wegen in een wijk
  • Op 250m zie je de wegen gedetailleerd in een wijk
  • 100m / 250m is denk ik wel de ideale instelling, maar kan verschillen van mening  ;)

Niet echt bekend met topokaarten
« Laatst bewerkt op: december 31, 2016, 04:02:13 pm door STXrider »
Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx - CN 2017.20 ~ Roadbookhouder A4

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2017, 11:48:03 am »
Tripy werkt heel goed Off-road,maar je moet er wel werk van maken
Off-road werk je het beste met Bolleke pijl,

En de topokaarten die je op Garmin kan gebruiken moet je wel mee opletten, want de routerings- instellingen zijn anders(zo kan je bv vermijd snelwegen instellen, maar wordt dit vermijd hoofdwegen )normaal zit daar een uitleg bij
En als je in Garmin(Mapsource /Basecamp)een route aangeboden krijgt, moet je daar een duplicaat van maken in Mapsource, en dan de route opnieuw berekenen in jouw kaartmateriaal en aanpassen waar er verschillen zijn,in Basecamp maak je daar best een track van en dan herbereken je de route in jouw kaartmateriaal en past deze daarna aan,en van de aangepaste route maak je opnieuw een track
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2017, 04:05:53 pm door Polleke »

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2017, 10:26:16 pm »
Zo doe ik het ook voor de Tripy!

• Garmin route ontvangen.
  • Garmin route openen en duplicaat aanmaken en duplicaat herberekenen.
  • Garmin route (duplicaat) bijwerken zodat ze identiek zijn, en daarvan een spoor van maken
  • Route laden door Roadtracer, en dan eventueel natrekken via een ander TAB-blad

Dan zijn alle fouten er wel uit  :)

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2017, 11:02:40 am »
Als je de route  rechtstreeks naar roadtracer(Tripy) zendt is dat allemaal niet nodig, want de route die je krijgt is de juiste,(als je die in Garmin gaat gebruiken met ander kaartmateriaal moet je dat wel doen ,maar niet als je rechtstreeks naar de Tripy gaat)
En als je geen Garmin(mapsource/basecamp)hebt kan je dat ook niet doen

STXrider

• Actief Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2017, 12:06:42 pm »
Als ik alleen RT zou hebben, dan de route openen en in een nieuw tab-blad de route overtrekken.
Heb je ook geen afwijkingen, tenzij de route over het water gaat. Ik weet niet hoe RT daarmee om gaat bij het openen. Maar ik dacht dat RT de route intact laat.

Polleke

• Actief Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2017, 07:05:45 pm »
yep hij laat de route intact dus gewoon overtekenen,met afwisselend routeren en punten invoegen te gebruiken(bij de off-road stukken)